Ensamma..

Efter många långa diskussioner om Khim med världens bästa Cima var det verkligen dags att hon fick träffa henne på riktigt.. Sent i fredagskväll bestämde jag att min helg som jag hade tänkt spendera hemma i lugn o ro med lite promenader snabbt blev förbytt till en snabb sväng ner till Kristianstad!

Nu sitter jag o Jaxen själva på tåget hemåt.. Khim ska få umgås med sin kannelmamma och sin riktiga mamma i några dagar för att ”tas ner på jorden” och bara vara hund.. I stan måste man vara på henne i tid o otid, det blir mycket bråk som i slutet sätter spår i vår relation.. Det har länge varit en kamp att bara gå en promenad..

TACK bästa Cima för att du är inte bara är världens bästa uppfödare utan också en fin vän att räkna med i alla väder!!

Det känns lite motigt att lämna henne men samtidigt vet jag att det inte finns någon på denna jord som skulle kunna hantera henne bättre =)

Jag och Jax blev avsläppta i Kristianstads C och han med en liten promenad i parken innan det var dags att hoppa på tåget..

20111114-083348.jpg

20111114-083358.jpg

20111114-083406.jpg
Jax undrar: ”kan man valla påfåglar??
20111114-083419.jpg Enligt Jax är det aldrig för kallt med ett dopp men man måste känna lite på vattnet först

2 thoughts on “Ensamma..

  1. Visst är det skönt att ha någon som kan avlasta och hjälpa när det är lite mycke hundar och vintern med mörker och regn tar över. Det är också väldigt bra och nyttigt att kunna bo hos olika. Har ju själv en på ferie i Norge som gör att min hundvardag känns mindre tung. Jag är så tacksam för det. Motivation räcker liksom inte alltid till att sysselsätta 3 hundar tillräckligt. Nu kan jag ägna min tid åt ungtikarna som kräver en hel del…:)

    • Jag håller helt med dig! Kan asbolut föreställa mig att dina ungtikar håller dig mer än sysselsatt =)

      Skönt att ha Leo i Norge och skoj att han ska få prova på att dra.. Jag drar massor med mina och de älskar det.. Jax står som en riktigt draghund och hänger i selen och skriker i starten..

      Ta hand om dig och dina !

Kommentera

