Sparad i Jax, Vallning

Bästa skåneland!

Vi är på plats hos Cima o alla hundarna nere i Kristianstad.. Alltid lika härligt att vara här! Jag har passat världens finaste Min medan Cima spenderat två veckor i Thailand o det var nu dags att återlämna henne o då passade det bra med en visit!

Idag har vi sorterat lite djur, Jaxen fick jobba att hålla tackorna till mig så jag kunde läsa öronnummer o plocka ut dem som skulle bort! Detta sköter han fenomenalt, helt lugn, lagom tryck o full fokus på sin uppgift! Bästa blå, du gör mig så stolt!

Efter vi märkt upp djuren o lastat så tränade vi en sväng.. Vi stog i solen det var barmark o man kunde träna hämt! Det ger mig otroligt med energi o kraft! Trevlig sällskap o dunder fina unghundar.. Mer sånt! Vill ha vår nu!

Jaxen var fin idag, tränade att jag skulle tycka honom men att han ändå inte skulle kasta sig i väg.. Jag vill ha en ödmjuk hund men som ändå är fult fokuserad på sig uppgift.. Jag kände verkligen att jag fick honom dit idag.. Han blir då helt lugn o styrbar bakom djur, inget glida upp o stoppa, hans absolut värsta egenskap!! Han tar då alla visslor o blir bara helt fantastisk! Vi delade en hel del o där har närarbetes träningen gett resultat.. Han kommer in med fin attityd, lyhörd på vilken flock han ska ta ock sedan total kontroll på flocken jag väljer.. Inget glidande utan verkligen rakt in o greppar djuren.. Me like!! Tog ”lock back” kommandot muntligt fint, känns som om det är dags att sätta det på vissla snart!

Jag tränade honom så där härligt varm som man bara kan få dem genom vallträning om det är lite varmt ute. Så att han efter träningen slänger sig ner vid vattenskålen o dricker liggandes.. Det är verkligen ett vårtecken, varma hundar 🙂

I morgon blir det ut med liten flock på stora fältet för att träna fråndrivningar!! Det ser jag verkligen fram emot!

Nu ska vi sova efter en skön kväll med godis, vin o film!

Bilderna tagna under vår förra visit, hoppas på nya mindre vintriga bilder i morgon!!

2 reaktioner till “Bästa skåneland!

Kommentera

