Sparad i Jax

Är det inte det ena…

…så är det ju helt klart det andra..

Örat läkte på fint, såret med alla stygnen såg toppen bra ut och jag bytte badage och jag tvättade och jag kammade hans päls och jag luftade örat och precis allt man ska göra.. Men i måndags kväll msulle han absolut inte ha på sig bandaget och mycker riktigt.. Där under fanns ett ordertligt våteksem.. Hela örat, baksidan av örat och ner mot halsen är fnasigt och vätskar. Stor suck!

Tvätta och raka rent massor säger alla råd jag någonsin hört.. .  Anledningen att jag ville ha bandaget på så länge var för att undvika blodöra.. Jaxen gillar att skaka sig och om han skulle ha gått helt utan bandage så skakade han sönder såren direkt..

Men nu hade jag inte så mycket val. Jag klippte bort lite päls, sedan lite till och till slut tog jag mig i kragen och klippte bort lite till.. Jag vet att jag är larvig som tänker på hur han komemr att se ut men ändå.. Han är ju en sån fin hund att titta på och att fota, förstå hur han skulle se ut med hängöra och helt bortrakad krage.. Men men, efter ett dygn av lufting på våteksemet så ser det faktist mycket bättre ut..

Jaxen med någon form av halv hockey frilla..

Han har just nu bara en upblåst krage men i natt hade han trattt och då höll jag nästan på att bli galen på honom.. Han vandrar runt, ställer sig vid sängen och suckar det högsta han kan. Sedan kastar han sig upp i sängen med tratten i mitt ansikte.. Sedan kastar han sig ner, går runt lite till.. Lägger sig nedanför sängen, suckar det högsta han kan. Halv tre gav jag upp och stängde in honom i vardagsrummet.. Åh tänka sig.. Han somnade som en stock ihoprullad i soffan med tratt o allt..  

Så här fungerar det bra att ha honom på jobbet

 Men han får ser ut precis hur han vill.. Bara han blir bra! Vi kämpar på!

En reaktion till “Är det inte det ena…

Kommentera

