Sparad i Jax, Khim, Vallning

Finfin träning o tänd liten

Helgen började med en resa upp till Stockholm med Lina för att sedan med inte mindre än fyra hundar fortsätta med tåg vidare mot Uppsala!

20110725-201629.jpg

Alla fyra skötte sig fint o Amanda kom som tur var o mötte mig på stationen o avlastade mig med några hundar =) Vi fortsatte sedan vår resa mot Torp o Jasna o alla djuren..

20110725-201940.jpg

Hundarna blev inkvarterade i hundgården o vi mös med valpar.. Amanda ska ha en o vi roade oss med att jämföra de små hela helgen..

20110725-202128.jpg

Khim fick hälsa på dom små genom gallret o hon var såååå rar mot dem. La sig ner o ville bara vara nära. Sötunge =)

20110725-202248.jpg

Träningen under helgen gick blandat kan man ju säga.. Men som tur var gick Jax fint för han ska ju tävla.. Jag passade även på att låta honom gå lite trångt med tanke på hanteringen på kelpiemästerskapet.. Stackarn, han har inte varit i en fålla på evigheter men han skötte sig bra! Men visst lite nervös blir man ju allt! Han har ju bara tränats nu på små grupper o inte gjort ett riktigt ”jobb” på evigheter.. Ska bli spännade att se vad han tycker om att få 15 får i bonnhundsklassen..

20110725-202800.jpg

Beat var HET denna helgen, ett resultat av en veckas stadspromenader o ingen vallhundsträning.. Suck! Khim tände på fåren.. Snabb som attan o super orädd, mycket spring men även focus framåt! Det kommer att bli toppen =)

20110725-203122.jpg

När Amanda väl hade valt sin Teddan var det dags att åka hem o jag längtar redan tillbaka! Tack Jasna för att jag fick ta med mig hela ligan o tack Amanda för super trevligt sällskap hela helgen! Jag ser fram emot när du också har ”jobbig” valp att ta hand om =)

3 reaktioner till “Finfin träning o tänd liten

  1. Vad stor Khim ser ut helt plötsligt när hon ligger bredvid de små! Fiiina Khim och snygga Jaxen!

  2. Som vanligt så fina bilder i bloggen .Håll ut Khim kommer att bli världens bästa !!!!!
    Ha en toppenvecka med alla hundarna , kram .

  3. Vilken härlig helg vi hade, tack för sällskapet bästaste vännen! Jo du, Teddan kommer säkert ge mig fullt upp 😉

Kommentera

