Sparad i Foton, Vallning

Tre olika vallhundar!

Skillnaden på att träna mina tre är minst sagt utvecklande för mig som tränare.. De är så otroligt olika.. Alla har sina styrkor och svagheter och jag får verkligen tänka till för att träna varje hund på rätt sett.. Utmanande men roligt!

Khim börjar utvecklas till en superfin liten vallhund. Hon är lugnet själv i alla lägen, går gärna rakt men blir aldrig okontaktbar på något sett.. DET gillar vi! Ser fram emot att få träna henne på riktigt, nu bara pysslar vi lite och jag får verkligen anstränga mig för att INTE gå för fort fram.. Men ligg och framåt har hon redan lärt sig! Fina liten ❤

Beat är som han är på gott och ont! Stark, energisk men het! Vi tränar och träna på att gå lugnt men i skarpa lägen finns ingen av den lååånga envisa träningen kvar..

Jax har börjat bli en klippa i praktisk jobb! Jag litar blint på den hunden. Svåra oinvallade små grupper, tröga lamm, långa förflyytningar av ovilliga tackor med lamm.. Han löser det! Jag är så otroligt glad i den hunden.. Spana in honom på bilden nedanför.. Den intensiva härliga beslutsamma blicken.. BÄSTA BLÅ!

10 reaktioner till “Tre olika vallhundar!

    1. Jo du! Kan jag lova att hon kommer känner redan hur vi verkligen ”klickar” i vallningen.. Ser fram emot att träna henne i framtiden.. Hon har ett lugn som jag ALDRIG sett i någon av mina hundar och som jag verkligen saknat..

  1. Verkligen underbara bilder. Tycker jättemycket om den där de ligger bredvid varandra! Den skulle jag ju lätt kunna ha på min vägg 😉

Kommentera

