Sparad i Jax, Sandras funderingar, Träning, Vallning

I eller ur form.. Det är frågan?

Jax är MYCKET just nu, rent ut sagt MASSOR skulle jag vilja påstå.. Min snälla lugna lyhörda bästa jycke har förvandlats till något jag inte riktigt känner igen..

Massvis med spring i benen, massvis med egen vilja och en envishet och allvarliga tendenser till dövhet har slagit till.. Dessutom äter han som en häst (Jax har alltid varit kinkig med maten och man har fått mer eller mindre tvingat i honom kula för kula), han är tuffare i vardagen mot hundar (leker polis, håller koll inte alls hans vanliga, jag håller mig på min kant attityd), och mer vaktig hemma (morrar om folk går i trappan).. Men däremot lekar han massor med Khim (till hennes stor förtjusning)..

Jag visste inte att hundar hade någon form av utvecklings fas efter tre års ålder.. Men det kanske är en fas.. Eller så är han i sån bra form att han bara bubblar av energi att han måste ta ut det så ofta han kan.. Eller så är det något som inte stämmer, och han blir mer för att han inte vet hur han ska hantera det. Jag vet inte? Vet ni?

OBS! Ett förtydligande: Han är inte arg, utåtagerande eller konstig, bara lite MER än vanligt!

Ibland gör han ju bra saker också! Just nu är han grymast på att dela!!

Livet rullar på.. Vi har haft en toppen helg.. Massvis med vallning på lördagen.. Vi träfffades ett helg gäng. Galet många hundar.. Lina (och Peter) med Rut o Allan, Jocke med Jet (och Fräck o Isa) + Beat, Elin med Ness (och Daisy), Anna med Jim och Ayla, och så jag med mina två! Totalt körde vi igenom åtta hundar tror jag och det gick bra med allihopa! Så kul att samla ihop ett gäng oavsett om man är på samma nivå och bara hjälpas åt med träningen. Bra mycket roligare då!

Veam’s Chacha ”Ayla” riktigt fint tik som utvecklas för varje gång i hagen

Dagens prestation – Jocke med Beat, vilken team.
Jocke bara tar Beat och fixar allt. Delar, hämtar, håller, ställa ut, fållar in och fixar! Och det ska ni veta, Beat är ingen lätt hund man bara kör lite med! BRA JOBBAT!!!

Jaxon tävlingstränar på tre suffolk

Lilla Ness i gräset flyttar suffolk

Liten Ness stor bagge men det löser hon fint!

Veam’s Tango ”Jim” så otroligt läcker. VPt börjar närma sig!

Kelpies på rad: Jax, Ness, Allan & Rut

Söndagen spenderades med Anna på hästryggen.. Gud så skoj vi hade! En underbar lång sväng på varsin islandshäst med massvis med skatt. Vi red på små stigar, nedför braner, upp för berg, galopperde i backar, töltade och travade på finfina skogsvägar och skrittade runt och bara hade det bra! Vi var uppe tidigt och konstatade att det fanns ingenstans man kunde ha det bättre än vi hade det just där och då. Klar höstluft, riktigt fina hästar, strålande sol i vacker skog och trevligt sällskap! Bästa du det gör vi om! 

TACK alla mina underbara vänner för en suveränt bra helg!

Kommentera

