Sparad i Jax, Sandras funderingar, Vallning

Närgången??

Enda sättat att få dessa djuren att gå om man inte var en border collie.. Vad hjälper det att vi hade rakta linjer och träffade alla grindhål? Vad hjälper det att man har en hund som tar alla signaler? Vad hjälper det att man har en hund som är lugn mot djuren, trygg i sitt upptag och visar respekt? När det enda som får dessa tröga djur att röra sig är antingen en border collie eller en hund som kommer med HÖG fart och far fram o tillbaka bakom djuren.. Ledsen alltså men en sån vill jag inte ha!! Domaren ifrågasatte om jag inte kunde få honom att kasta sig fram o tillbaka bakom djuren (typ som en kroppsvallare) för att fösa/driva dem framåt.. Men nej, sån är inte Jax.. Och helt ärligt är jag inte så leden över det heller!!

5 reaktioner till “Närgången??

  1. Alla situationer passar inte alla, även fast väldigt många passar er!! Hur många som helst skulle önska att deras hundar var så vältränade och hade den djurkänslan som Jax har! Nästa gång sätter ni det 🙂

    Många kramar från er största hejarklack, Amanda, Kross och Teddan

    1. Åhh va glad jag blir!! Känns så fint att ha erat stöd!

      Jag vet att man inte kan vara på topp jämt men jag måset få vara lite besviken också..

      LÄNGAR tills den 22e, måste ju träffa Teddan snart ju!

      KRAMAS ❤

  2. Det är bara att bryta ihop och komma igen….Du vet ju själv vilken underbar hund du har i Jaxen, nästa gång så…. är jag helt säker att ni sätter det…..
    Massor med kramar

Kommentera

