Sparad i Sandras funderingar, Sundare Sandra, Vardag

Viktnedgång och träning

Nu känner jag att det är det dags att ta tag i sig själv helt enkelt. Jag hade en period när jag var duktig och sprang mycket och långt men sedan blev jag sjuk och kom jag liksom av mig.. Jag vill hitta tillbaka till mitt flow av skön träning, av att känna energin sprudla i kroppen och nästan få lite abstinens av att inte träna.  För att motevera mig själv lite extra tänkte jag skriva om det här i bloggen.. Först vill jag bara säga att jag vet att jag inte är någon form av riskzon samt att jag inte är överviktig men detta gör jag för min alldeles egna skull! 

Jag kommer att ge mig på en för mig redan beprövad metod. Mindre (kanske inget) godis och mer motion.. En klassiker med andra ord!!

LÅNGSIKTIGT MÅL: Att gå ner 10 kg och att springa milen minst tre gånger i veckan
KORTSIKTIGT MÅL: Att gå ner minst 6 kg till nyår samt att komma igång med att springa


Jag o brorsan när vi var på Creta 2010, här vad jag nöjd med mig själv!

DAGENS VIKT: 71,6 kilo BMI: 23,9*

*BMI body mass index, normalvikt ligger mellan 19-25

9 reaktioner till “Viktnedgång och träning

  1. Jag kan säga att jag också är med på detta!! Fast ja ska gå upp istället!! Men ska ändå lyckas springa ifrån dig 😉

    1. Du skulle gärna få mina kilon bästa bror.. Synd att det inte funkar så…

      Jag tvivlar på att du kan springa i från mig.. Det ska bli spännade i sommar!!!

  2. Perfekt med andra ord om ni lägger ihop och delar med två ”mina ungar” hi,hi Lycka till båda två När du Johan kommer blir det gräddsås och när Sandra kommer så blir det långpromenad och gräddsås .

    Kram,kram

  3. Jäklar va snygg du är på den där bilden!!! 10 kilo? Jag som tyckte du gått ned i vikt!!! Synd att du inte bor närmare då kunde vi springa ihop, jag ska ta tag i det sorgliga lilla projektet som hela tiden påbörjas, avslutas, påbörjas, avslutas!

    Kram

    1. Tack Elin! Jag är beredd att hålla med dig! Jag tror att några av de 10 kilona faktist är muskler, jag har ju sprungit en hel del..

      ABSOLUT alldels för långt mellan oss, det vore så underbart att ha någon att springa med.. Jag kan se Ness o Jax i varsin dragsele med oss farandes efter =)

      KRAM

Kommentera

