Sparad i Film, Foton, Sandras funderingar, Vallning, Vardag

Önskar förändring!!

Vilken underbart härlig helg vi har haft.. Sov mornar, god mat, massvis med snack, hundträning, ridtur med hundarna springandes bredvid och bio har vi hunnit med.. Jag tog en lång gå vilse promenad i riktig Sandra anda.. Över stock och sten, genom ris och sly, vadade genom träsk och hoppade över vattendrag.. Tur att man har gps på telefonen annars hade jag aldrig hittat tillbaka kan jag lova!

Vi red en fin sväng bestående av skogsstigar, branta klättrningar och stup.. (Sunna hoppade minsann, då höll jag på att åka av!!) töltvägar och galoppbackar.. Beat och Jax fick springa med.. Beat är fantastsik att ha med sig sköter sig exemplariskt och Jax skötte sig över förväntan.. Han försökte valla lite och när han inte fick det så körde han på sitt vanliga: Jag är så lycklig av fart att jag måste skälla.. Det finns röstresurser i den mannen kan jag lova..

Anna körde hårt med mig och Sunna. Det var sätt dig tillbaka, driv, och korta ihop, få henne att släppa, sänk händerna, öka inte farten, korta tyglarna, ställ henne rak, håll henne i tölt, känn när hon släpper, bli mjuk.. osv.. Vi klarade det fint tycker jag! Men himmel vilken träningvärk =)

Vi har hunnit med lite nötvallning också. Invallning av nio ungtjurar av köttras.. Dessa var fina att valla på. Lite för nyfikna i början med det fixade Jim och Jax bra.. Ingen av dem springer utan har båda lugnande inverkan på djuren.. Så det funkar helt perfekt att köra varsinn hund så när vi vallar in djur! Efter ett tag kunde jag köra båda hundarna och gå och driva hela gjuppen dit jag ville utan problem! Häftig känsla minst sagt att jag och två små hundar ska kunna hålla ordning på dessa (enligt mig) gigantsika djur!!

Anna tog en hel del bilder under helgen.. Här kommer några favoriter.. 20111121-124844.jpg
Beat med ett ovanligt sött uttryck för att vara honom!!
20111121-124835.jpg
En kaxig tjur är inga problem för Beat
20111121-124826.jpg
Det känns riktigt mäktigt när Jax kommer drivandes alla dessa stora..
20111121-124816.jpg
Jim är en snabb i rörlig hund, här har han inte riktigt koll på sin kropp..
Så söt ju.. Jax han ligger i kollar på..

20111121-124807.jpg
Min finaste ❤

Här kommer en kort liten film från dagens vallning.. I slutet hjälps Jax och Jim åt när en av tjurarna ställer upp sig lite.. Det ser värre ut än vad det va kan jag lova.. Ingen av hundarna biter egentligen utan stöter för att varna och skrämma..

Efter vallning i dis och regn myste vi ner oss i soffan och sedan åkte vi in till stan och gick på BIO! Myyyysss!! Såg senaste Twilight filmen och framför oss i publiken sitter det minst 10 st ungar mellan 7 och åtta år.. Tror ni dom var rädda eller vad. En liten grabb ställde sig upp och kräktes (!), man hörde kommentarer som ”Mamma hur ska jag kunan sova nu??” Smart att ta med sina småbarn på ”sån” film, verkligen!!

Jag önskar att flera av mina dagar såg ut så här! Jag känner att det är dags för förändring men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Det är många dela i mitt liv som jag trivs så bra med som jag inte vill ändra men det känns ändå lite som att lägga ett pyssel med fel bitar.. Jag vill ha så många olika delar men svårighten ligger i att få allt att passa ihop.. Jag vill bo i stan, samtidigt som jag vill bo på landet, samtidigt som jag vill jobba med djur samtidigt som jag trivs fanastiskt bra på mitt jobb och så vill jag ha närheten till stan.. Samtidigt som jag blir galen av att bo mitt i stan.. Så snurriar mina tankar just nu kan jag lova..

4 reaktioner till “Önskar förändring!!

    1. Ärligt mamma så jag jag varit lite skeptiskt mot islänningar.. Jag tycker att dom är sååå små i jämförelse med de hästar jag är van vid men dom är ju otroligt roliga små hästar så ja absolut!! Tänk om man bodde så att man kunde ha en häst eller två, en liten flock med får och så ett gäng hundar.. Drömmer mig bort dit mest hela tiden tiden tror jag!!

  1. Tål att tänkas på och fundera över vad man vill!!! Känner igen dina tankar, jag tänkte en massa sånt för några år sedan, min erfarenhet är att svaren kommer till en per automati och då undrar man varför man lag ned så mkt tankeverksamhet på det!

    Kram

Kommentera

