Sparad i Jax, Vallning

The amazing mr Blue

På samma sett som han ibland driver mig till vansinne kan han verkligen få mig helt mållös! Den hunden har ett sånt register att plocka ur att jag ibland blir helt stum av beundran.

Kristi flygare spenderades på agilitytävling i Flen, hejade på Lina och duktiga Allan. Träffade finaste blånäse sonen Lex, sååååå lik sin pappa så man nästan blir mörkrädd. De rör sig lika, låter lika, tänker lika och ser väldigt lika ut! Fascinerande minst sagt!

Här har ni honom i egen hög person! Trumvirvel… LEX!!!!

20120518-234021.jpg

Efter tävlingen åkte vi hem till Anna för att låna hennes fina korsningstackor! Tusen tack för lånet!! Jax har under dagen på agilitytävlingen varit som han är i sånna sammanhang.. Galen, på, framåt, mycket ljud, massa flams men sekunden vi kliver ur på gårdsplanen hos Anna är det en helt annan hund.. Lugn, focuserad och helt inställd på sin uppgift – att valla! Rinner längs marken med flackande blick ”Vart är dom?” Vi går tillsammans in i hagen med uppgiften hämta de sex tackorna.. Jax flyter iväg och jag hinner inte mer än att gå halvvägs så kommer han traskandes med dem. Han har aldrig varit i denna hagen!! Puttar fram damerna som inte vill gå in i träningshagen slår då ut snabbt som attan och samlar ihop dem och liksom trycker ihop dem sådär halvbestämt.. ”bara gå in, vi kan springa här hela dagen men jag kommer alltid vinna, snälla gå bara in” snälla som få trippade de lugna in i hagen. Han har verkligen lugnande inverkan på djur och är förutseende som få! Vi har vallat högst fem gånger detta ÅR så det här är verkligen Jax som han är.. Älskade underbara hund, inget tävlingsresultat på jorden kan få mig lyckligare än han gör mig i sånna här situationer.. Han går verkligen att lita på!

20120519-072315.jpg

Körde Khim några vändor och allt jag säger är SM 2014, ni kan boka platser för vi vill ha hejjarklack när vi startar!!

Fick även äran att köra lite med Linas Rut och håll i hatten! Duktig duktig snigel.. Det här med att man självmant kan reglera sig i flankerna och självmant öppna bakom har liksom inte funnits i hennes repertoar men nu bara funkade det! Ett vp i höst kanske om jag får sno henne lite i sommar, Lina vad säger du?

2 reaktioner till “The amazing mr Blue

  1. Hon är din när du önskar Sandra! (När hon inte har uppdrag på agilityplan 😉 ) Det var framförallt härligt att se DIG i vallhagen, där du trivs och där jag inte sett dig på länge. Jag bokar plats på SM 2014, givet!!! Det är häftigt att se Jaxon i ”här finns djur att valla”-situationer, då håller han ju inte längre på med massa inproduktiva saker som han gör i agility/draghunds-sammahang. Finaste!

Kommentera

