Sparad i Vardag

Helgens lyckopiller

Många blev det, tur var väll det! Man behöver ibland bara matas med lycka så att alla motgångar efteråt direkt känns enkla!

Lång och hemsk fredag på jobbet blev hanterbar för att jag visste att kvällen hade enbart trevligheter att erbjuda! Tack Jocke för din strålande ide att bara åka ner hit och hälsa på! Räkfrossa, gott vin och sen gjorde vi staden osäker minst sagt. Tänk så skoj man kan ha! Det är något speciellt med att gå ut med en killkompis sådär. Det gör jag absolut gärna om! Efter att ha promenerat hundar mitt i natten i parken och vi råkade visst bada dem i fontänen också.. hihi.. Så får man inte göra ju.. 

Efter en och en halvtimmes sömn var det bara att stiga upp, snabb rasta hundarna, äta frukost utanför ica och möta upp Anna med Max för att åka till Linköping, hämta upp Amanda sådär helt spontant. Älskar att träffa mina vänner bara sådär! Sen åkte vi ut till Ullis för att valla lite på hennes 12 söta damer. Fina små köttraskorsningar med spring i benen. Hundarna skötte sig bra, Jocke körde brace med Jax och hans Bride riktigt fränt att se alltså men sen testade vi av Annas Max och håll i hatten. En AK med koncentration framåt, eye och bithämningar och inte ett endaste skall.. Med andra ord en helt träningsbar vallhund. Den bästa Ak jag någonsin sett. Honom ska det bli vallhund av, var så säkra.. Läckert!

Khim fick gå lite med Jocke (då lyssande hon inte alls, hihi) sen körde jag henne med att hon skulle jobba på djuren och behålla sitt lugn och sitt avstånd och INTE stoppa. Duktig!

Jax fick gå ut på ett hämt ”lock back” hämt med de avdelade djuren i ryggen! Nyttigt för den blå med sitt kontrollbehov! Han skötte det galant! STOLT! 

Efter en liten fikastund med saft och bullar, alltså det är inte alla gånger man får låna får och får fika! Det gillar vi! Så bar det av hemåt. Jag passade på att gå en långpromenad på 1½ mil uppe i Vrinnevi skogen och sedan ner på stan! Utamanade de tre djuren jag har hemma (Rut är här på kollo, Lina är bortrest) genom att ha dem lösa hela vägen ner på stan. Vi gick hela drottninggatan och runt och de skötte sig galant! Va stolt man blir när man bara kan ha dem lösa sådär, det är inte många som kan det och fram för allt inte en inlånad hund. Stor eloge till Lina, hon har skapat en hund som fungerar helt enkelt!!

Lördagen slutade i soffan snarkandes med Khim på bröstet och Rut på fötterna. Vakande tidigt som tusan på söndagen och bara kände att denna dagen SKA spenderas i solen. Filt, bra bok och bikini och hundarna sofandes i skuggan – check! Underbar söndag. Tog mig en tur förbi strömmen, hittade lite trevligt sällskap och hundarna badade i timmar och jag satt på en filt igen och hade det trevligt.  

Denan helgen har verkligen gett mig energi! Tack fina vänner för att ni finns! Tack fina hundar för att ni alltid gör det roligt att träna!

Kommentera

