Sparad i Agility, Foton, Khim, Vardag

Bitterljuva minnen..

Vissa dagar kommer minnena över en sådär plötsligt. Helgen spenderades mestadels på Himmelstalundsfältet på Östergötlands kennelklubbs nationella utställning. Blåsigt, otroligt kallt men kul med många fina hundar. Söndagen hade jag och mamma hand om SSPKs specialutställning och när vi står och plockar fram priser till finalen tar jag tar en en hundleksak, en röd plastring och då kommer tankarna på Beat bara över mig. Jag köpte nämligen en sån ring till honom på Crufs, en grön och han bara ÄLSKADE den. Den var hans allt, han gjorde vad som helst för att få springa runt med den. Jag var ju bara tvungen att tiggda till mig en son ring, visste inte att de gick att köpa här i Sverige.. Jag tog en rosa.. Var i väg och tränade hundarna igår på klubben.. Körde agility med Khim, hon är sådär fantastiskt grym så att man bara ryser, jag belönar henne med den rosa ringen som hon bara älskade och som hon sprang runt med precis som Beat.. En cirkel liksom.. Lilla lilla brorsdottern med en likadan leksak, med samma underbara focus, med den här otroliga attityden och den enorma förmågan att växla mellan vila och arbete.. Jag kände tårarna i ögonen. Jag stog där med den här lilla lilla hunden som påminner så otroligt mycket om Beat. Då minns jag, då blir jag lite ledsen men sen inser jag att jag har fått en dröm hund. En helt grym liten individ. Då gråter jag av lycka i stället! Över att vi förstår varandra, över att vi har en fungerade kommunikation. Över att hon är min helt enkelt!  

Denna dagen började med en lång promenad med Anna och hennes grabbar. Jag har hjälpt Anna lite med hennes Max som varit lite väl utåtagerande i vissa sitationer. Nu ser man att Max verkligen utvecklas så otroligt och idag skötte han sig helt fantastikst! Älskar smarta hundar som direkt köper en ny lösning på sin tillvaro. Han anstränger sig för att inte hamna i situatoner han inte kan reda ut. Duktig hund! Och framför allt duktig Anna som verkligen har tagit tag i problemet!

Alla hundarna fick springa lösa och bada i Strömmen! De två kelpisarna och Khim var lyckliga medans smådjuren höll sig på bryggan. Pepzi lyckades ju iochför sig ramla i men det var inte direkt planerat 😉 Aliz (är hundvakt åt mammas lilla sheltie) blev lycklig över att träffa någon i sin egen storlek! 

Aliz hänger med som om hon inte gjort annat. Åkte buss i dag. La sig snällt och väntade vid hållplatsen och låg snällt i knät under hela resan. En liten tanke har väckts i mitt huvud. Man kanske skulle ha en liten hund, en sån där snäll som bara glider med och är söt som man kan bära lite på ibland. Just nu längtar jag efter sol så jag kan glida ner på stan i höga klackar sitta på en uteservering och leka att Aliz är min chihuahua..

Kommentera

