Sparad i Foton, Jax, Khim, Lydnad, Sandras funderingar, Träning, Vardag

Aldrig stilla en sekund

Har varit hemma, borta, hemma, ännu mera borta och sen yttepytte lite hemma igen. Full fart som vanligt! SM i lydnad och agility i Borlänge gav inspiration utan dess like! Himmel vilka agilityhundar var har i Sverige. Vilka lag, vilken stämning, lydnaden däremot gjorde mig besviken. Känns som att gå in på ett bibliotek med grå tråkiga människor som tyst, tråkigt och sammanbitet tar sina allt för tråkiga (oftast fula) border collis och presterar inte. Nej. Varken underhållande eller imponerande! Visst en och annan snygg detalj fick man se men inget så där wow. Jag vill ha en stor bit wow-faktor i mina hundar. Umgänget var däremot WOW. Hann med att träffa massvis med vänner. 20120629-020030.jpg20120629-020100.jpg

Vi bodde en natt hos Sharon och Koe (översta bilden) och syskonen hittade varande direkt! Tränade (oh my vilken hund Koe är, hög WOW faktor där) umgicks, hade trevligt och jag konstaterade snabbt att vi verkligen borde bo närmre..

Sprang på Camilla med Kid.. Vilken lirare! Sågs snabbt! Längtar tills vi ska ses och träna ihop så jag får träffa honom mer! Så kul att få träffa syskonen och jämföra, se likheter och skillnader. En sak är jag säker på efter dessa möten. Detta är en grymt bra kull!!

Träffade senare en drös med Forshaga tjejer. Och kan bara konstatera att den skolan förändrade inte bara mitt liv. Alla vi som gått där kan direkt hitta varandra. Forshaga Forever ❤ Tack brudar för en skööööön helg!!!

Andra spännade händelse från den helgen är infångande av lösspringande islandshäst på vältrafikerad 90 väg, nattliga samtal med polisen, nackspärrs samtal på krog i Sala osv. Gillar mina spontana helger!

Hem igen. Påfyllning av flocken. Amanda är i Portugal – Ted fick bo hos oss. En års långbent bc med galet spring i benen, Khimmis bästa vän! Funkar fint, känns som att ha Beat som unghund igen. Oh hello sweet memories 😉 20120629-021050.jpg

Midsommar spenderades på landet i vanlig ordning. Mat, sällskap, fem hundar, säkert 20 ungar (kändes det som i varje fall) och släkten på plats. Min standard svenska midsommar, jag skulle ha såååå svårt att vara utan den. 20120629-021319.jpg20120629-021353.jpg

Vi han med lite träning innan vi for hemåt. Har vallat lite nu och då. Hos Anna, hos Ullis i Linköping och det märks på liten att hon fått träning. Spändheten är nästan helt borta, hon flankar fint, lyssnar som en Gud och börjar förstå det här med höger och vänster. Ny insikt – Man behöver inte träna sönder unghundar. Kvalité framför kvantitet gäller även här..
Softade med god mat, fika och bio och insåg ännu en gång att jag SAKNAR min hemstad med MINA människor.. När jag är där vill jag absolut inte åka hem igen. Det tar verkligen emot att sätta sig på tåget. 20120629-022646.jpg
Väl hemma sen är jag så glad i min stad med alla sköna människor. Hundträning i Norrköping har fått världens lyft sen jag började umgås med Anna, Pepzi och Max och jag är så glad för våra träffar. Någon att bara gå evighets långa promenader med, prata om allt (absolut inte bara hund) eller bara träna och hänga på bruksa. Så glad att vi träffads! 20120629-022954.jpg

20120629-023441.jpg
Ett skönt häng med grabbar! Bergsklättring med hund är senaste inne sporten!!

Veckan som gått har varit full fart. Finfrämmande av Sara, hundträning – tack tack tack för hjälpen med Khimmies kontaktfält. Massvis med bra tankar. Så skönt att bara ungås, prata hund, käka god mat, inta på tok för mycket alkoholhaltiga drycker.. Blev en ganska hård och sen ute kväll, minst sagt seg på onsdagen. Fick då igen finfrämmande.. Skulle passa Koe i två dagar och jag föll som en fura. Stabil, sund, lyckligt glad och bara så mycket Kelliegårdare en hund kan bli! Sharon du har en stjärna ❤

Jaha nått försök till sammanfattning av sista tiden.. Ska blogga bättre.. Jag saknar det. På lördag blir det lydnads premiär för lilla fröken fluff. Körde igenom idag under träning med helt skönt gäng. Låg plats med många nya hundar och störning och den där lilla jycken bara presterar. Ser fram emot att tävla!

Glad för mina vänner, glad för alla fyrbenta kamrater som passerar i mitt liv. Glad för att jag hittat mitt intresse, mitt sätt att träna, mitt hundtänk! Glad att jag lever det fria liv jag gör!

En reaktion till “Aldrig stilla en sekund

  1. Ahhhhh, HELT missat dina inlägg……….! Taaaaaaaaaaaack vännen för att du tog hand om mitt hjärta i dagarna två….. Ja, jag vet att han är fantastiskt – det gläder mig vilt att även du tycker det;-))) Jag är såååååååååå TACKSAM….. <3<3<3
    Ett rain check sooooooooooooooon!
    Kram o grattis till debuten idag från oss <3<3

Kommentera

