Sparad i Foton

Storebror och lillasyster

Om man inte har något nytt att bjuda på så får man bjuda på någonting gammalt. Jag försökte filma Khim hur hon är mot sin storebror idag men så fort man tar upp telefonen för att filma slutar hon direkt.  Trots att hon många gånger går honom på nerverna med sina ständiga försök att få igång honom till lek är de otroligt harmoniska med varandra. Alla mina tidigare konstellationer av hundar har ofta haft någon litet inslag av osämja, ojämnhet eller spänning. Men dessa två bara samexisterar. Det får mig ganska ofta att tänka på hur det skulle bli om man satte in en till hund. En valp eller vuxen för den delen som skulle leva med oss på heltid. Tillfälliga besökare/inneboende jyckar är Jax mycket noga med att absolut inte skapa någon relation till medan Khim blir bästis direkt med alla. Om en hund stannar länge blir det ju så att Jax måste skapa någon form av relation med men det har han egentligen bara gjort två gånger.. Jag räknar här bort alla de unghundar som bott hos/med oss.. De räknas inte här, för alla dom var han storebror kort och gott. Men annars är det endast Linas Rut och Amandas Ted som jag kan säga att Jax känner. Hur vet man då detta? Jo de är de enda två hundarna han bjuder upp till lek. Alla andra känner han, respekterar och umgås med men mer är det inte. Han är minst sagt speciell min blå. Khim är tvärtom. Hon känner alla!

Jaxon väljer Khim

 

inte glad

 

jk2

 

En reaktion till “Storebror och lillasyster

Kommentera

