Sparad i Foton, Jax, Sandras funderingar

En hund ska ha muskler!!!!

Just nu är jag inne i en period då jag stör mig på allt ”folk” gör eller mer rätt INTE gör med sina hundar.. Visst att man drar ner lite på träningen under vinterhalvåret men att tappa fysiken på sin hund är totalt förbjudet enligt mig. Jag håller just nu på att bygger upp Jax efter en lång skadeperiod och ändå ser han bättre ut i kroppen än i stort sätt varenda hund man ser på klubbarna. Hur svårt ska det vara? Hundar är byggda och till för att röra sig i TIMMAR om dagen. Varje dag, alla dagar och timmar gott folk. Inte 45 minuters promenad på asfalt  i koppel. En hund ska springa, hoppa, trava enormt långa sträckor, leka, kämpa, bära och ta i. UTOMHUS – LÖS – I TIMME EFTER TIMME.. Ahhhhh..

Se och lär! Så här ska en hund se ut i kroppen!

muskler_jax2
muskler_jax1
muskler_jax3
muskler_los

2 reaktioner till “En hund ska ha muskler!!!!

Kommentera

