Sparad i Foton, Khim, Khim/Jay valpar

Dygn 58

Normal morgon temp 37,6 men sen i går kväll har hon varit lite orolig. Natten har var lugn däremot. Hon är inne i ett stadie av förvärkar och flåsar och bäddar och fixar och har sig. Alldeles nyss försökte hon bygga lya i soffan. Hon vill vara nära och följer mig som en skugga, hon vill inte äta så att jag ska försöka muta henne med lite färskfoder till lunchen. Fem dagar kvar tills dygn 63 och beräknad valpning men vi får se om de kanske vill komma ut tidigare än så. Jag håller noga uppsikt över hennes temp och vi ska bara ha en lugn helg hemma. I morse gick vi en  sväng i parken, så otroligt underbart när det är grönt överallt. Jax tycker att jag och Khim är världens tråkigaste och kan inte förstå varför vi ska gå så kort och fram för allt så långsamt!

ParkenBilder från morgonen, Hon har en ordentlig mage nu, men jag tycker fortfarande att hon bär upp sin kropp på ett bra sätt. Hon anpassar sig nu efter sin storlek och hon känns inte lika osmidig som för en vecka sen. I torsdags var det stora badet och så klippte jag bort överflödig päls på magen för att det inte ska vara en massa päls i vägen för valparna. Känns skönt att ha gjort det lagom lång tid innan valparna så att vi nu bara kan koncentrera oss på att må bra.
dygn58_1
min tjockDen nedre bilden visar Khims mamma MIn när hon var dräktig med K-kullen. Man kan tydligt se likheten i hur de bär sina valpar! Häftigt tycker jag! Bilden är lånad från Kelliegården

Jag kommer nu att uppdatera här med jämna mellanrum fram till valpningen. Nu är vi minst sagt spända på vad som ryms därinne.

2 reaktioner till “Dygn 58

Kommentera

