Sparad i Foton, Khim, Khim/Jay valpar, Onsdagsvikt

Vecka 9

den blicken
Tänk att det blev en sista vecko uppdatering för Khim. När jag började mäta och väga henne var tanken att jag skulle ha den sista på dygn 62 och det gick ju vägen. Den lilla hunden har ju verkligen följt boken till punkt och pricka minst sagt. Det svåraste under denna dräktighet har ju absolut varit maten, hennes aptit har ju inte varit toppen men jag tycker trots det att hon inte varit sådär märkbart påverkad. Hon har lekt och tränat lite och hängt med på det mesta. Riktigt skönt! Nu är det ”bara” upploppet kvar. Jag skulle säga att vi nog har valparna här inom 36 timmar. Känns så häftigt att äntligen få träffa dem. Min dröm, min fina lilla hund ska bli mamma. Jag är tacksam för alla som hjälper till så att jag kan få förfylla min dröm, Anna, Mattias, Mamma och alla ni andra!

Det största stödet av alla är såklart Cima, vad skulle jag göra utan dig? Det finns nog ingen kennelmamma på hela jorden som kan mäta sig med dig ❤

Tjocka

Vecka 9 (62 dagar efter första parningen)
VIKT: 21,6 (+1,2 kg)
MIDJEMÅTT: 66 cm (+2 cm)

När jag vägde in henne vägde hon 14,2 kg det innebär att hon på nio veckar har gått upp 7,4 kg, det är mer än 50% av sin normalvikt. Om jag skulle gjort samma sak skulle jag väga över 90kg (hemska tanke). Midjemåttet har hon ökat med exakt 50%, man kan se att den här sista veckan har hon inte alls ökat så mycket på just det stället där jag mäter utan breddat sig längre fram.

Nu håller vi tummarna och jag säger på återseende för jag tror minsann att denna natt kommer att bli lång!

 

2 reaktioner till “Vecka 9

  1. Khim ser ut så jätte mycket som min Robban, det skulle vara jätte kul om hanevalpar ser ut som Khim och Robban 🙂 Men först hoppas man att det bli hanevalpar…-

Kommentera

