Sparad i Foton, Khim/Jay valpar, Valparnas första 8 veckor

Vart tar tiden vägen egentligen..

Våra små bara växer och det känns som om jag inte hinner med. Jag vill fota och skriva om dem varje dag men insåg efter en titt i bloggen att det var en hel vecka ses sist. De växer och frodas på allra bästa sätt, det är så mycket som hände just runt när de blir två veckor. Ögonen öppnas och samtidigt börjar de att gå, eller vingla omkring är nog mer rätt beskrivande. De har fått smaka första maten och de har så smått börjat att leka med varandra. De blir allt tydligare individer och samtidigt som jag längtar att fä se dem växa upp bävar jag och tycker att de kan få fortsätta vara så här små och söta ett tag till..

14_alla1
14_alla2

Khim har börjat att lämna lådan allt mer och får nu följa med på promenader. Hon blir lycklig av att få komma ut och röra på sig. Vi tar det försiktigt ni i början för att hon ska kunna mygga upp sin kropp sakta men om Khim själv fick välja skulle vi göra mycket mer än hon får. Hon är en snäll och ansvarstagande mamma och jag tror att hon längtar efter att valparna blir lite större så att hon kan busa med dem. Hon vilar ofta utanför valplådan men går i med jämna mellanrum för att mata ligan men också bara för att bara ligga där mitt ibland dem och sova.

14_alla3

Jag tänkte mig fösöka mig på ett liten beskrivning av valparna så som de känns just nu. Bara för att förtydliga så finns det ju ingen tik 2 mer, det var Tiny som så hastigt fick lämna oss. Jag har inte riktigt förmått mig att ”flytta upp” tikarnas nummer för att låta någon överta nummer 2.. Så vi har alltså tik ett, tik tre, tik fyra och tik fem…

TIK 1

tik1_14_2
tik1_14_1Minstingen i gänget och husses favorit. En av de lite lugnare tikarna.
Klart bäst just nu på att gå!

TIK 3

tik3_14_1

tik3_14_3

tik3_14_2
Alla kullar behöver en värsting, det här är vår!
Störst, mörkast, mest bestämd, låter mest och är helt enkelt bara mycket 🙂

TIK 4

tik4_14_1
tik4_14_2Med sina ludna lockiga öron skulle man kunna tro att hon skulle vara söt som socker men detta kan nog bli en riktigt häftig tik. Hon vet vad hon vill och känns så där listig bara en tik kan vara.

HANE 1

hane1_14_1

hane1_14_2
Det här är en snäll hund, en riktig hane, en lugn och trygg individ.
Denna har jag fallit pladask för kan jag erkänna.

HANE 2

hane2_14_1

hane2_14_2
En kille bland tjejerna kan vi kalla honom, lite stöddig och framåt.
Ser till att ofta komma först fram till maten 

TIK 5

tik7_14_1
tik7_14_2 Denna lilla tjej är först med allt, öppna ögonen, gå,
hälsa på mig ordentligt, äta köttfärs från handen.
Jag ser framför mig en rymmare av högsta rang om några veckor.
Vi får se om jag har rätt.. 🙂

6 reaktioner till “Vart tar tiden vägen egentligen..

  1. Vad de växer !! Så underbart söta ! Blir mer och mer sugen varje gång ja ser dem ! Snart måste gudmor Komma och få skämma bort dem lite 😉

Kommentera

