Sparad i Tee, Vallning

Mr scarface, bästa tjejerna, högt gräs, vallning och rätt förutsättningar!

Förra helgen blöd på massvis med vallning. Många nyttiga lärdomar och finfina pass.

Jag och Jax fick äran att hjälpa till och plocka fram lite träningsdjur, detta resulterade i att Jax stog på huvudet ner i en å och skrapade upp ena kinden och frambenet. Glad, blöt och något förvirrad kom han upp ur ån och hämtade snällt upp djuren jag skickat honom efter.

vall1Ännu ett ärr till samlingen 🙂

DUKTIG hund! Han är egentligen bara så galet grym på den här typen av arbete. TACK Anita att vi får valla på dina fina damer.

Jag, Lina och Louise tränade fålla och delning och det fungerade fint. Jag lyckades äntligen övertala Lina att hon kan valla och då gick allt toppen! Den där Allan är riktigt fin! Jag försökte få Khim att valla i högt gräs men det gick inte, hon såg ingenting och det bara prasslade i öronen på henne 🙂 Jag glömmer ibland bort att hon inte på långa vägar har sån erfarenhet som Jax har. Jag måste börja se henne som den individen hon är och inte bara ta för givet att hon ska kunna allt som Jax kan.

Efter att vi flyttat fårdamerna till en hage med lägre gräs tränade vi några hämt och då kändes allting bättre. Tee fick känna lite på dem och hon är så lugn och kommunikativ så att jag får gåshud.

vall2Allan

vall3Tee föser fint

På söndagen åkte jag och Anna hem till Louise för att träna bana och jösses va roligt det var! Jax gick en klockren IK-1 banan med väldigt få fel. Khim kändes mycket bättre och var sitt härliga vanliga styrbara jag. Lika roligt som vanligt att se Annas Jim och Ayla som både är syskon till Khims pappa och ”min” Los som jag tränade tidigare. Louise och Kite tränar inför VP och det ser riktigt bra ut!!

Det känns så härligt att vara tillbaka till vallningen igen och jag känner mig så motiverad att få till bra träningar.

Helger med tjejkompisar och massvis med hundträning är nog en av mina bästa droger.. En sån här helg kan jag leva länge på.

vall4
Veam’s Chacha ”Ayla”

vall5
Världens bästa Maxon Jaxon håller djuren i en delning!!

vall6
Ayla, Jim och Khim

vall7
Louise fina For The Win Kite

vall8
Veam’s Tango ”Jim” Bästa farbror Fluff – han är så lik sin pappa Ben på flera sätt

vall9
Man måste ha ordning på sina får i delningen 🙂

vall10
Ett skolexempel på ett upptag 😀

vall11
Min lilla goding

BILDER FRÅN LÖRDAGEN HITTAR NI HÄR

BILDER FRÅN SÖNDAGEN HÄR

En reaktion till “Mr scarface, bästa tjejerna, högt gräs, vallning och rätt förutsättningar!

Kommentera

