Sparad i Khim/Jay valpar, Noc "Floyd", Tee, Vallning, Vardag

Mycket nu

Jag bestämde mig förra gången jag skrev i bloggen att jag skulle skriva oftare. Jag tycker att det är så härligt att ha många inlägg som man kan gå tillbaka och läsa. Men ändå så hinner jag inte med.

Vi har haft Khim barnet Floyd på besök i en vecka. Matte skulle på hundfri utomlands semester så då passade det riktigt bra att Floyd fick bo hos oss. Han och Khim lekte som vildar, Khim var vänlig och bestämd som vanligt och Jax var totalt ointresserad. Han fick hänga med på allt som vi har för oss.

p4

Han har åkt buss, tåg, långfärdsbuss och spårvagn. Han fick träffa en hel drös av mina vänners hundar. Han hat tränat på klubben, provat på agility, vallat och gått på stadspromenader. En finfin liten kille med alla fyra tassarna p jorden. En mycket framåt individ som kräver sin förare men som men styrning är en super härlig kille. Jag blir riktigt stolt när jag träffar Khim/Jay barnen och de är så bra!

p1

På fredagen åkte vi ut till Louise och han med att dricka vin, äta skaldjur och ha det riktigt mysigt. Jag gick ut en tidig sväng med soluppgång, dagg i gräset och mystisk dimma efter det fick vi till finfin träning. På lördagen hälsade vi på Lina, grillade gott, tränade på klubben och gick underbart mysig skogspromenad med alla våra sex djur.

I veckan har vi har hängt ute på Jogestorp med mysig bonnfika, jag kan bara sitta i deras kök och bara vara. Dricka kanelte och äta hembakat bröd. Gå ut kolla på grisarna, hönorna, ankorna, getterna, alla växterna och blommorna och sen ge sig ut på finfin vallhundsträning. Avslutade det hela med en svampletarproemnad med fyra lyckliga border collie släktingar!

Tack ALLA mina fina vänner som välkomnar oss på alla sätt!!!

p2

p3

Kommentera

