Sparad i Jax, Khim, Tävling, Vallning

90 poäng och VINST!!

Magisk känsla, grym hund, bra förutsättningar och en hejjarklack med massvis med familj och vänner. Det blir inte bättre. Han var grym att köra, han tog alla kommandon, han gjorde sitt, jag bara styrde och njöt.

Fin utgång, sa ingenting som vanligt, han fick lyfta dem helt själv, spikrak framdrivning gav oss hela 47 poäng (av 50) på hämtet, några få bort på fösningen som han bara gick och gick och gick, tror att jag la honom en gång, två bort på delningen, jag hetsade isär dem då de var lite tama och så lyckades jag slå av staven (hihihihi) och ett poäng bort på fållan.

Se och njut! ik1_1
ik1_2
ik1_3
ik1_5
ik1_6

Emelie Briding har fotat!
STORT TACK för fina bilder!

Dagen blev inte sämre av att vännen Hannes tillsammans med sin fina Twix lyckades ta sitt första 1:a pris och komma tvåa samt att Jaxons finfina dotter Lizzie kom trea med 1:a pris på fina 85 poäng! Grattis!

Tack alla som hejjade på oss, vad vore man utan sin familj och sina vänner? Tack Mattias för att du står ut med att åka på sånt här hela tiden och för att du engagerar dig. Jag är så glad, så tacksam, så ödmjuk så ja alltihopa på en och samma gång!!!

Söndagen bjöd på omstart efter en fint hämt då vi fick en halt tacka och sen fick vi en flock med en tacka som bara ville i väg och när vi vänder upp efter hämtet och jag skickar honom en en flank så drar mina fyra får åt två olika håll i 100 km/h så då kliver jag av. Jax är bra men att dela sig i två det har jag ännu inte hunnit lära honom.

Anna körde Khimmie och det så så bra ut! De startade som nummer 1 och lyckades skrapa 76 poäng med dagens absolut snyggaste delning, de blev belönade med en 8e plats. Så glad för allt jobb Anna har lagt ner på Khim! Tack!

2 reaktioner till “90 poäng och VINST!!

Kommentera

