Sparad i Foton, Khim/Jay valpar, Link, Tee, Vardag

6 månader

I lördags var det exakt sex månader sen Khimmies valpar föddes. Exakt sex månader sen vi satt där i köket, Jag, Mattias och Anna och spänt väntade på hur många det skulle bli, hur de skulle se ut och hur många av varje sort som skulle komma ut. Veterinären som ultraljudade Khimmie sa TRE valpar, en liten lagom kull för en första gångs tik.. Hon sa senare att det var svårt att se men att hon ändå var säker.. Tre valpar skulle det bli.. Jag måste i ärlighetens namn säga att jag var liiite besviken när hon sa ”bara” tre men kände ju ändå att det var otroligt svårt att påverka. Khimmie växte MYCKET de sista två veckorna och jag oroade mig lite för att det i hennes mage växte TRE gigantiska valpar..

tjocka

Nu var det ju så att det tack och lov inte bara var tre valpar där inne utan hela SJU stycken. Sex av dessa finns med oss idag och jag tänker på alla valparna nästan varje dag som går. Ibland undrar jag över hur det skulle ha varit om Tiny hade funnits med oss.. Hon ligger här på bilden vid Khimmies tass.. Men samtidigt vet jag att vi gjorde allt vi kunde ❤

0_alla1

Att vara just border collie och sex månaderna verkar vara lite av en kris ålder. Benen växer, kroppen växer, hormonerna sprutar men det verkar inte riktigt som om hjärnan hänger med och kan hålla ihop alltihopa 😉 Hitintills här jag aldrig träffat på någon hund som fastnat i det stadiet (tack och lov) så jag ser ljust på framtiden 😀

Vi skrattar ofta (ibland sliter vi vårt hår) över Tee och hennes bror Links ständiga påhitt. Vi träffar ju Link oftast en gång i veckan så honom följer vi också väldigt nära.. Tee tycket inte om att sova, det har hon ju i och för sig aldrig gjort men nu efter henne skada sover hon aldrig känns det som. Hon stressar inte runt och hetsflåsar utan hon pysslar. Leker lite här, nosar lite där, ligger och glor, sitter och glor, leker, retas, biter på saker, letar mat, tigger mat, försöker leka med oss, försöker leka med Jax, pysslar omkring, viftar på svansen, kliar sig i örat med hela bakbenet, viftar lite till.. osv.. Är vi ute är hon likadan 🙂

66t

tee6Keengreens Tee 6 månader
45 cm och 11,8 kg

Link däremot är en sån där av och på hund. (Tee är ständigt på eller på sin höjd i standbye läge) Link tycker om att mysa, vara nära och sova, han hoppar gärna jämfota skutt TVÅ meter innan soffan och landar liggandes på någons mage men en blick som säger ”jag har legat såhär precis hela tiden” Han kurar gärna ihop sig med sin mamma i en allt för liten korg och bara myser. Han är lugn inne och lätta att säga till att sluta hålla på och gå och lägga sig. Sen går man ut. Då är det fullt ös medvetslös som gäller. Sliter i pinnar och sin syster och sin mor (han försöker ibland med Jax när han glömmer bort sig). Springer som en vilde och är sådär PÅ. Lyssnar superfint SÅKLART men bara vill och vill och vill. Jag gillar honom 🙂

66l
link6Keengreens Link 6 månader
50 cm och 15 kg 

66
661

MERA BILDER FRÅN VÅR TUR I SKOGEN

Kommentera

