Sparad i Foton, Vallning

Vintervallning

Tidig morgon, frost i gräset, goda smörgåsar, kallt, så kallt men med varmt te och kaffe var det inte ens jobbigt att stå ute en förmiddag och turas om att valla. Alla hundarna skötte sig, det var en positiv stämning och jag trivs. Med mina vänner, med många hundar och med fina får. Anna petade ut fåren ur ladugårdens och jag och Jax plockade upp den och traskade ner till tävlingsfältet.. Inte ett endaste felsteg, knappt ett endaste kommando. TACK Jax för du finns och att du är den du är.

Jag har länge haft en vision. Att fota MÅNGA hundar som smyger på får.. Men nio vallhundar tänkte jag tt HÄR skulle jag ha ett utmärkt tillfälle.. Nja.. Får jag väll säga om resultatet.. Tror att jag nästa gång ska försöka klumpa ihop hundarna så mycket jag bara kan och kanske fota lite halvt från sidan..

DSC_0284Hela nio vallhundar på samma bild, från vänster:
Ted, Allan, Kross, Khim, Tee, Jax, Ayla, Jim och Rut

DSC_0290

DSC_0298

DSC_0317Jag och Rut, duktiga snigel idag..
Någon dag tror jag minsann att jag ska gå ett VP med den här lilla kelpien 😉

DSC_0280Amanda och Teddan, de går från klarhet till klarhet!

DSC_0283Khims moster Ayla, eller Veam’s Chacha, hon är som en tikversion av min gamla Beat!

DSC_0273Kross ❤

Kommentera

