Sparad i Foton, Jax, Link, Tee, Vallning

Solig december vallning

Det finns vissa fördelat med en vinter utan snö, den största fördelen är ju helt klart att man utan problem kan valla. Jag packa ihop mig och hundarna och tog mig ut till Louise och hennes tjejer i söndags. Vi startade dagen men en superskön promenad i skogen med alla hundarna tillsammans i skogen. Camilla, Jocke och Link kom för lite träning. Jaxon fick plocka ut dem och han skötte sig bra, han får lätt lite låsningar när vi inte tränat ordentligt på ett tag men han kändes fin.

MER BILDER BILDER BILDER

DSC_0548
DSC_0562

Jag försökte mig på att köra Tee men med svåra djur, med mycket drag och på stort fält så blev det för svårt. Inte mycket att göra åt egentligen, bara sätta henne vid sidan och ändra på förutsättningarna tills nästa träning.

DSC_0595

Däremot satte vi på brorsan Link en lina och så fick han följa djuren och öva fösning och herrejösses den lilla mannan kan gå med djur. Fina fluff pojken vad glad jag blir när jag ser att alla delar finns på plats. Han vill gå gå gå gå, han är helt öppen och lyssnar superfin, han vill kontrollera djuren på ett sjysst sätt! KUL! Camilla körde honom i slutet och avslutade med att driva tillbaka dem till sig hage med lite hjälp av Jax. Första jobbet avklarat!

DSC_0652Link föser i lina

DSC_0558Louise fina Kite

DSC_0643Jaxon håller koll och agerar som vanligt kurshund!

DSC_0668Lite delningsklinic med Louise, kolla in min nya fina mössa jag fick i julklapp!!

En reaktion till “Solig december vallning

Kommentera

