Sparad i Foton, Jax, Jax/Alva valparna, Link, Tee, Vallning

Valpträff och vinter och tre generationer

Detta får nog bli platsen där jag skriver mer personligt och kennelsidan där jag delar ”sånt” som rör kenneln.. Får se hur länge jag orkar hålla liv i båda sidorna. Men.. Vad händer här.. Vi tränar på. Både lydnad och vallning. Hundarna utvecklas fint tycker jag. Tee går från klarhet till klarhet, hon har fått mig att tycka att lydnad är roligt igen.

DSC_0991Vi träffar Link och tränar imellanåt. Han är lika enkel som Tee är vild. Grymma är dom båda två i varjefall!!
Jaxon har fått börja på kurs! HÖR OCH HÄPNA. Den stackar kelpien som aldrig gått en kurs i hela sitt liv fick äran att gå tävlingskurs mitt i vintern. Han som mest får agera funktionär såg minst sagt skeptisk ut när han hux flux skulle ge en hel bana. Med en ringrostig matte som glömde att stoppa visselpipan i munnen tog vi oss runt. Kul! Hoppas det inte kommer mer snö så vi kan gå nästa tisdag igen!!!

DSC_1096Vi åkte en snabbis innan helgens valpträff till Anita , klicka på bilden på alla FINA bebisar för att läsa mer om den :), valpträffen alltså 😉

DSC_0970Men i varjefall.. Hos Anita fanns för tillfället både Jaxon dottern Lizzie men även barnbarnet Vilma (Vanpelts Liv) KUL! Fick äran att hjälpa till att sätta igång den där lilla Wilma och det tog sig på slutet! Fina små kelpisar det där. Lizzie är nog bland det bästa jag har sett i tikväg.. Hon och Ness! Vi tränade unghundarna mest och Tee gjorde ett superjobb. Så bra att Anita trodde att det var Khim jag körde med..

DSC_1009WILMA (Vanpelts Liv)
DSC_0978LIZZIE

Kommentera

