Sparad i Foton, Jax, Jax/Alva valparna, Ness, Vallning

En hemmahelg när den är som bäst!

Åkte uppåt, hemåt och landade hos pappa i fredags. Det bjöds på plock och vin och bubbel.. Vi firade bland annat att Mattias fyllt år. Han fick ett finfint paket som var MYCKET uppskattat. En sån här fick han – http://www.groomingbox.com/ 

Vi vaknade, åt godfrukost och löste melodikrysset, det är lite av en tradition när man sover hos pappa 🙂

Jag och djuren blev avsläppta i Tumba och upphämtades av Elin. Vi fikade, pratade om livet och tog oss en promenad med våra jyckar. Tee tyckte att Elins kelpie tjejer Ness och Lipp var super coola. Såklart! Avslutade det hela med lite träning på fåren.

Försökte öva lite på läxan vi fick på tävlingskursen jag går med Jax, det gick helt okej. Tee skötte sig bra, hon kan gå lugnt, hon hetsar inte upp sig på nya djur men hon har svårt att hålla hela cirkeln.. Detta träningspass valde jag att inte gå in och bråka med henne utan hon fick fösa och träna innerflanker. Jag är nöjd med henne såhär långt vill jag lova!

Jag fick äran att köra båda Elins flickor. Lilla Lipp är fin med svår, hon är både mogen och omogen på samma gång så det var fingertoppskänsla när man körde henne för att lyckas hjälpa henne på rätt sätt. Svårt med roligt! Ness däremot är en MASKIN, det är som att ställa sig med en radiostyrd vallhund och bara köra. Enda tanken som snurrar i huvudet när man kör henne är ”Varför står jag inte på en tävling med denna hund just nu” Jag har inte kört henne sen hon var strax under året skulle jag tro och hon köpte mitt koncept direkt! Jag kan inte se några begränsningar hos den hunden, det finns ingenting hon inte skulle klara av! BRA JOBBAT ELIN!

Se och njut – kelpies in action!!!

DSC_0792 (2) DSC_0798 DSC_0801 (2) DSC_0808 DSC_0809 DSC_0833

2 reaktioner till “En hemmahelg när den är som bäst!

  1. Men vad fint du har skrivit, vad glad jag blir !!! 🙂 du får gärna låna igen 🙂

    Tusen tack för en trevlig lördag! Kram

  2. Men vad fint du har skrivit!!! Vad glad jag blir! 🙂 du får gärna låna dem igen 🙂

    Tusen tack för en trevlig lördag!!! Kram

Kommentera

