Sparad i Foton, Khim, Sandras funderingar, Vardag

När man inte längre har sitt vanliga triumpkort..

…..får man skapa sig ett nytt.. Eller två kanske..

promenadVärldens bästa Khimmie håller koll på sin kelpie (OBS Khim är högdräktig INTE tjock på bilden)

I alla fall har ju Khimmie alltid varit den hunden som man kan ha lös överallt, man kan ta ut henne på en ny brukshundsklubb köra ett fotgående och det ser bra ut. Hon kan gå lugnt med nya får på nya platser och man kan liksom stajla till det lite för att få lite WOW effekt på mitt hundägande. Bra reklam för mig! Egoboost och allmänt bara ganska så roligt att ha en ”perfekt” lydig hund.. Hon har lätt att koppla av på nya platser och man behöver aldrig skämmas. En hund man gärna tog med sig och visade upp 🙂

DSC_0277 kopia
Khim ca 4 månader ligger lös och väntar på Mantorps travbana

Nu har jag ingen sån där WOW hund att stajla med insåg jag efter att Khim flyttat.. Tee kan nog folk som kan verkligen kan hundar gilla och uppskatta men hon är ingen hund man skryter med hur otroligt väluppfostrad hon är. Jaxon är som Jaxon är. Han är oftast otroligt lätt att ha och göra med, rätt så kul att visa upp men ibland är han ju helt omöjlig! Dessutom har han på senare tid när det varit stor fokus på Tee liksom glidit lite på kanten och inte alltid lyssnat som förut..

jUpp till bevis nu då Maxon Jaxon!!  😉

Så till mitt nya påbörjade projekt. Skapa två WOW hundar! Nu måste jag ju påpeka att i mångas ögon skulle mina hundar redan vara ”färdiga” men jag gillar precision. De går redan utan koppel i stort sett överallt, funkar bra med andra hundar,  springer aldrig fram till någon, jagar inte osv. Men det där lilla sista saknas. Det som skulle göra en promenad runt lunch nere på stan med två lösa hundar till ett projekt INTE en självklarhet! Förut med Khim och Jax hade jag inte ens reflekterat över det .. (jag vet att man ska ha hundar i koppel osv. koppeltvång mm. det behöver ingen påpeka)  I varje fall så ska jag lägga lite energi på projektet WOW hundar en period så får vi se när jag och Tee promenerar lösa över stadens gator mitt i rusningstrafik 🙂

02Khim och Jax helt lösa på någon stadspromenad

Kommentera

