Sparad i Blogg100, Sandras funderingar, Sundare Sandra

Projekt på projekt på projekt..

Det är lite så jag jobbar.. Jag har svårt för vardagen som vardag utan måste alltid se till att göra något mer utav det hela. Ha lite ramar, alltså egenpåhittade måsten som håller mig igång. Igår gjorde vi matlådor, 12 stycken färdiga och bara in i frysen. Struktur i ätandet är galet skönt. Vi har gjort en hel del förändringar hemma gällande kost och motion för bådas välmående. Jag gjorde det som ett steg att verkligen må bra med mig själv. Min kropp är väldigt simpel, slarvar jag med maten och motionen så går jag sakta upp i vikt, skärper jag till mig och tränar så går jag snabbt ner. Oerhört tacksamt jag vet!

Jag har inga viktmål, inga mått utan jag har några enkla saker som jag mår bra av att kunna bocka av

1. Kunna springa 1 mil
Inte rusa som en galning men för mig att känna att jag bekvämt springer en mil på under timmen gör att jag känner mig oerhört nöjd med mig själv. Jag har varit där, jag vet känslan och jag gillade den!

2. Inte ha något extra ”fluff” utanför jeansen när jag knäpper dem
Enklaste möjliga. Jag mår som bäst när kläderna sitter som de ska. I stort sett hela min garderob är anpassad efter mig när jag inte har något extra någonstans så enklast är ju att jag ser till att jag passar i mina kläder 🙂

3. 10 armhävningar på tårna
Superlarvigt men jag är värdelös på armhävningar och tränar jag inte blir jag bara sämre. Så jag tränar för att kunna göra de där 10 på tå som jag fixade sist jag verkligen försökte. Ja det är mer teknik än styrka men för mig är det också något mentalt hinder. Just armhävningar på tårna..

4. Känna mig bekväm i bikini
Jag skäms aldrig över något framför allt inte över hur jag ser ut, men steget från att inte skämmas till att vara heeelt bekväm är ändå ett steg. Jag vill kunna gå, springa, hoppa och fara runt utan att jag behöver ens tänka på min kropp. 

collage

Tack CIMA, världens bästa coach, utan dig vore ingenting möjligt!

En reaktion till “Projekt på projekt på projekt..

  1. Grymt jobbat. Struktur o planering.
    Handlar inte om vem som är smalast eller springer fortast.
    Handlar inte om quickfix o uppoffringar.
    Handlar om en livsförändring och att MÅ BRA.
    Det är inte samma för alla – gäller att hitta var man själv mår bra.
    Kommer gå kanon detta o jag finns här det vet du.
    Vilken datum – 10 armhävningar på tårna?!

    Kraaaam

Kommentera

