Publicerad i Vardag

Norrköping – Skavsta – Stansted – London – Birmingham

Vår dag idag – Buss in till London från flygplatsen, kastade i oss smarrig pasta, promenad i solen, en tur inne på Madame Tussauds, promenad i solen, tåg till Birmingham. Min känsla för London är efter en dag – jag vill tillbaka. Trots att jag blir nästan påkörd i varenda korsning för att jag inte ser sig mig för åt rätt håll men överallt i denna fantastiska stad finns skyltar som visar vart man är och vart man ska! Jag känner mig helt säker på hur vi ska gå och det händer inte ofta!! London har verkligen visat sig från sin bästa sida. Jag skulle lätt kunna bara gå runt och titta överallt. Folk hade allt från kortbyxor och t-shirt till vinterjacka. En man joggade fram korsandes gator och jag kände att så skulle jag verkligen kunna upptäcka London. Joggandes genom staden med en guide. Tror ni att det finns?

Vi tog oss norröver med tåg mot Birmingham. Kommer fram till vårt hotell, checkar in, finfint hotell!!! Beger oss ner på stan för MAT! Indiskt betyder tydligen citronmarmelad marinerad kyckling, superheta chiliräkor och smarrigt lamm mer stekt ris. Till efterrätt serverades karameller med smak någonstans mellan tvål och jordgubbar. Det var en fantastisk måltid och det var någonstans gott! Nu är vi tillbaka vid hotellet och i och med att vi alla gick upp innan fyra är vi trötta! Nu ska här sovas, jag och mamma ska dela täcke! MYSIGT!!

20140306-214332.jpg

20140306-214316.jpg

20140306-214304.jpg

20140306-214251.jpg

20140306-214241.jpg

Lämna en kommentar