Sparad i Blogg100, Resor, Sandras funderingar

Korthårig bc och mååååånga tågbiljetter..

Suck.. En sån fredag. Nej jag ska inte klaga (inte så mycket i varje fall) men…
Mattias klagade på att Tee såg sådär lite fluffig och spretig ut i pälsen. Sagt och gjort fram med saxarna. Klipper lite med effileringssaxen, kammar lite, tar tag i saxen igen och klipp, värsta jacket i pälsen och lite i Tee’s öra. Jag tog fel sax, fram med rätt sax. Försöka laga så gott det går. Får klippa bort i stort sätt allt på öron och hals för att få henne jämn… Jacket i örat var tack och lov väldigt litet, fy va illa av mig (skäms)
20140314-195710.jpg

NAKENHUNDEN TEE

Gick till jobbet i strålande sol och collagetröja – riktigt najs! Hade en sån där dag på jobbet som man känner att man bara vill sitta helt ensam i ett rum med väldigt hög musik.. Nu var jag varken ensam eller lyssnade på musik… Gick hem i storm och collegetröja – inte alls särskilt najs…

Packade om snabbt, tog mig ner till stationen, köper en billig biljett hem till Huddinge och tänker vad gör det om jag får åka långsamt tåg, tänk vad jag sparar pengar. Ser det snabba (och dyra) tåget susa förbi och går ut för att vänta in mitt tåg – INSTÄLLT ropar de då ut. Suck. Springer in. Köper en till biljett till ett otroligt långsamt tåg som via ett byte i Katrineholm tillslut skulle ta mig fram. Går på tåget med en Tee som tycker att livet är PARTY och med en Jax som veklingen just idag inte vill vara med.. Får reda på att jag inte skulle behövt köpa en ny biljett utan den gamla ”inställda” hade funkat. Ok, dyr resa denna.

Går av i Katrineholm, det regnar. Tee hånglar upp en Bishon Frisé bakom min rygg, går på nästa tåg, Jax får spunk, han får för sig att han INTE kan ligga vid oss. Han måste ligga mitt i gången och spänt hålla fast sig i golvet, folket som ska passera får kliva över honom. Jag ljuger snabbt ihop en historia om att han är gammal och döv och tyvärr inte fattar bättre.
Tee vill hångla med alla människor som kliver över Jax, hon mellanlandar i Jax huvud… Jax far upp och går i väg i gången, jag ropar då på honom var på grannen bredvid mig snällt upplyser mig om att han faktist är döv.. Så var det ja, reser mig upp och hämtar Jax som spelar döv alldeles utomordentligt bra. Snart är vi framme. Då ska vi springa allt vi har till bussen genom regnet!!! Trevlig fredag på er!

20140314-200846.jpg
DEN DÖVA (och sura) OCH GAMLA KELPIEN

Kommentera

