Sparad i Sandras funderingar, Vardag

Våldsamt veterinärbesök

Men inte för hunden ifråga utan för MIG.. Detta veterinärbesök blev inte som vi hade tänkt oss kan man säga då fokus normalt brukar ligga på hunden.. Men i varje fall.. Jag skulle börjat mitt nya jobb som innesäljare på Spendrups måndagen den 9maj. Sista söndagen ute hos Anna och fåren stängslade vi och fixade som vanligt och hundarna sprang och lekte. Khim sprang in i ett träd och fick ett sår på bogen som behövde sys. Packar ihop oss i bilen och åker mot Ulltuna. Fick vänta länge i väntrummet men tillslut fick vi komma in på ett rum. Kikar igenom Khim som som vanligt är typ bara bäst och ligger där helt avslappnat och låter veterinären kika bäst hon vill. Jag nyfiken som vanligt kollar noga på såret…… och sen minns jag inget mer…

akutFör första gången i mitt liv svimmade jag av att se ett sår! Det måste varit det. Jag minns inte ens att jag tyckte att det var otäckt men svimmade gjorde jag. Oturligt nog svimmar jag rakt in i en stållist (den enda listen på hela väggen såklart) och slår i huvudet riktigt illa. När jag vaknar snurrar allt riktigt ordentligt och då upptäcker Anna min snabbt växande bula. Jag känner på mitt huvud och upptäcker en bula så stor att den fyller upp hela min hand. Snabbt får jag hjälp att kyla min bula och ligger kvar på golvet. Anna och jag skrattar mitt i hela absurda situationen och Khim hon ligger och kikar ner på mig från bordet. Tack Anna och Daniel för att ni är så bra! Mattias och pappa kommer och hämtar mig och vi åker direkt till akuten. Kraftig hjärnskakning ordinerad vila under uppsikt var läkarens ordination.

Jag kan lova att detta är ingenting jag rekommenderar. Ont precis överallt, slog i både axeln och höften i väggen/golvet men huvudet var ju det som helt klart gjorde ondast. Måndagen var jag död! Tisdagen sådär, onsdagen började svullnaden att klättra neråt i ansiktet och det skapade tryck bakom ögonen med tillhörande synbortfall och flimmer. Akuten igen.. Tack pappa för sällskapet och skjuts. Bästa du!

Färgerna i mitt ansikte blev allt vackrare i och med att svullnaden gick neråt. Första dagen på jobbet såg jag ut som på fotot har nere. Fick ett antal konstiga blickar kan man ju säga men folk överlag tog det riktigt bra!

blå1

Nu är jag åter till det normala om man bortser från en 1cm stor bula som än så länge finns kvar i min panna.

En reaktion till “Våldsamt veterinärbesök

Kommentera

