Sparad i Foton, Jax, Tee, Vallning

Precis som det ska vara

grafittiLaddade batterierna och fyllde upp glädjedepåerna genom lite enkel vallhundsträning igår. Denna vecka har bjudit på vi superhärliga promenader i området runt om oss. Alla ni som tror att Vårberg är ett ghetto och att det i stort sätt bara ser ut som på bilden intill har så oerhört fel. Nästa långpromenad ska jag ta med mig kameran så ska ni få en rundtur 🙂

Vatten, höga berg och fantastiska gångvägar och stigar i all evighet känns det som.  Men igår skyndade jag hem och kastade mig på tunnelbanan för att möta upp Jocke. Tog oss ut till fåren och bara körde. Vet inte när jag vallade sist, skäms på mig, stackars hundarna men desto roligare att köra dem! Jaxon var galen, han rusade, han kastade sig, snävade in och låg på! Helt underbart så jag hoppade upp på en bal, skickade honom långt och bara körde. Krångel i utgång med massa vingel men hans blick var oslagbar. Jag njöt och visslade allt jag kunde 🙂 Vi kom runt min tänkbara banan bland balarna och avslutade med en bra delning! Detta är mitt mål för honom just nu – BARA KÖR PÅ! Släpp upp honom, låt det gå undan och sluta pilla med detaljer. Fullfölj allt, ska dem igenom grinden så ta dem genom grinden om du ska försöka massvis med gånger. Är han såhär är han så rolig att köra!!!!

delning see1
Jocke och Bossan tränade i konsten att gå sakta. Så jädrans snyggt han går den där Boss när han verkligen anstränger sig. Jag ska tvinga med dem på tävlingarna i höst var så säker!! LÄNGTAR! Tee då. Snabb, olydig och PÅ, kul att köra och jag fick jobba för att inte tappa henne. Tack och lov gör honom igen dumt, hon röjer inte utan det hon gör är att hon lite tight och går för snabbt. Hennes ligg som brukar vara helt klockrena var som bortblåsta och jag fick vara riktigt sträng. Hon har verkligen tänt till ett snäpp under denna vilan så nu har vi massvis med skojjigt att jobba med! Lilla vesslan – jag gillar henne. Enkel är ju synd att kalla henne men hon tar sig och växer i mina ögon för varje gång jag tränar henne. Flytta får gör hon ju i varje fall!!!!

En reaktion till “Precis som det ska vara

Kommentera

