Sparad i Foton, Jax, Link, Tee, Vardag

Vallhundarnas andra element

Skulle det vara så att alla vallmöjligheter hux flux försvann från jorden tror jag att mina hundar nya uppgift skulle bli att försöka omvandla sig själv till delfiner. Gårdagen borde egentligen spenderas sängliggandes för att vårda min förkylning men men tre sånna här hundar jag har här hemma (Link är extrahunden här hemma, så kul att träffa den stora grabben igen) så kan man inte bara ligga på soffan hela dagen så det blev stranden. Tio minuters lugn promenad bort ligger nämligen Märlaren och där finns en stor och finfin strand men en hundtillåten del! Satte mig på en klippa med kameran i högsta hugg och bara njöt av att ha en fin flock heltokiga hundar. Link blev mottagen här hemma av en mycket stel Jax (han brukar ju inte bry sig nämvärt om unga slyngelar) men då Link på kvällspromenaden tog upp en pinne och stelt spatserade iväg med både rest ragg och väldigt hög svans kunde jag se varför Jax reagerade som han gjorde. Jag lät Jax hållas för att se vad som skulle hända. Jaxon gick efter Link med bestämda steg, stirrade honom i ögonen och tog vid första bästa tillfälle pinnen med ett ordentligt hugg och som en händelse också nöp Link lätt i kinden. . Link släppte direkt och Jax gick till mig med pinnen och glatt viftande svans. Nästa gång Link fick tag i pinne hade han normalkroppshållning, låga öron och hoppade runt och gjorde lekinviter. Så var det klart. Två sunda språksäkra hundar som efter denna lilla lilla tilltryckningen från Jax sida kan umgås, äta, leka och sova ihop utan några som helst problem.

Två timmar på stranden i solen och många fina foton med mig hem. Här kommer först mina tre favoriter från dagen.

DSC_0137En förväntansfull Link

DSC_0096

En eftertänksam Lill-Vessla

DSC_0124

Mina två. Jax främst med sin helt underbara utstrålning och den lilla Tee i bakgrunden. Denna kommer att hamna på väggen. Garanterat!

Här kommer ett litet plock av bilder från dagen. Se och njut – det gör jag!

Kommentera

