Sparad i Vardag

What defines you?

Skyndar mig hem från jobbet, slänger i mig två mackor i farten, knölar in mig och två hundarna på en kokande het proppfull buss, stressar till pendeln, möter upp Elin (TACK VÄNNEN) och åker och tränar. Jocke och Alexandra ansluter. Bra träning, massa prat, grymma hundar, varm och helt fantastik kväll. Jag och Elin sätter oss i bilen, tar oss varsin glass och pratar om livet. Åker till Flempan för att ta bussen men inte då. Surgubbe-busschaufför vill inte ha tre hundar på sin buss.. Vad gör man då? Klockan är halv tio och solen skiner fortfarande.
rundaAlternativ 1: Tar pendeln till centralen och byter till tunnelbana, restid ca 40 min
Alternativ 2: Går hemåt, följer bussens väg och försöker med nästa buss, restid ca 50 min
Alternativ 3: Går hela långa vägen ca 9-11 km där jag inte hittar hela vägen promenadtid ca 1,5 timmar

Självklart valde jag det sista. En helt underbar kväll med solnedgång, långa långa öde grusvägar och bara jag och hundarna. Varför går man inte mer när man ska någonstans? Det slutade med att promenaden var 1 mil, herregud en mil det kan ju vem som helst gå. Jag var hemma klockan elva, snabbmatade hundarna och somnade skönt kan jag lova.

Detta är jag! Detta är verkligen någonting som JAG gör. Många hade inte ens kommit på tanken att gå men för mig gjorde det ihop med toppenbra träning hela min dag. Fina vänner, grymma hundar och bra träning känns som om det går på repeat och jag älskar det!

 

 

2 reaktioner till “What defines you?

  1. Vi gör det samma gick ifrån Älta förra söndagen till Skogås ett par timmars promenad längs fina stigar och vägar……………

Kommentera

