Sparad i Lydnad, Tee, Vallning

Torphelg, träningspanik och mörker

Jag och Mattias och hundarna hade långfrukost och packade sedan in oss i bilen på lördagen. I den strålande solen åkte vi mot Jasna och Torp och får och trevligheter. Amanda mötte upp och sen hade vi en Torphelg med allt som hör till.. Träning, promenader, hundprat, fantastisk mat och god dryck. Vilda diskussioner och fantastiskt trevlig umgänge. Man mår bra på Torp, så är det!!

Vi hade ut några ungtackor i en mindre kuperad hage och Tee skötte sig inte alls… Aldrig någonsin har jag känt att jag haft så dålig koll på henne. Tight, snabbt och lyssnade inte alls. Fick verkligen på alla sätt förmå henne att lyssna! Jävla unge rent ut sagt. Dagen efter var hon duktig. Tröga bagglamm i fålla och den där lilla vesslan backade inte en meter. Duktig duktig liten man kan inte bli annat än oerhört imponerad när hon bara löser det. Hon har nog aldrig stött på riktigt tröga djur men hon bara körde på. Om man ska analysera hundars ”förmåga” så anser jag att hon har alldeles lagom med tryck. Hon jobbar inte ihjäl sig i onödan men kan verkligen sätta emot om det behövs!

DSC_0976

Ted
DSC_0955
Mattias och tee tar en paus i all vallningDSC_0957
Dorper korsningar – såååå oerhört fina!!!DSC_0958
Kross

DSC_0961
Mr Jaxon
DSC_0972
Två av mina favoritgrabbar på samma bild ❤ DSC_0975
Jag och Jaxon ställer ut bagglammen inför hämt träning

Annars då.. Det blir mörkare och mörkare, det innebär att jag inte längre kan träna efter jobbet. Dessutom har jag ju anmält Tee till några IK-1or. Dålig kombo alltså ingen träning + tävlingsdebut men det får gå som det går. Ska träna idag, får hjälp av världens bästa Anna (vad vore man utan finfina vänner??) i morgon och sen kör vi. Däremot kommer alltid lydnadssuget såhär på hösten så jag passade på att anmäla till en tävling. Självklart ska jag träna innan med ett 1:a pris som mål men i och med att vi har tränat lydnad sammanlagt kanske 10 gånger de senaste månaderna så vet jag inte alls hur det kommer att gå.. Men jag känner mig själv. Anmäler jag inte så tävlar jag inte så enkelt är det! Så nu kör vi!!!! Sista rycket på hösten!!!

Kommentera

