Sparad i Tee, Vallning

Duktiga T-hundar på sista träningen och bonushund

Igår gick jag lite tidigare från jobbet så kom Amanda och hämtade mig och vi åkte till Anna. Jag hade känslan av att det var sista eftermiddagsträningen för detta år. Men vi gjorde verkligen det bästa av det. Både Tee och Ted var helt grymma! Vi peppade, trixade, utmanade och hjälpte varandra. Tee fick gå långa fösningar med trix och fix styrning, hämt med styrning bakom djuren, många delningar och attityd i flanker. Ted fick gå långa långa långa fösningar, många hämt och delningar. Alltså att träning lönar sig är ju inte någon nyhet men att få följa Amanda och Ted den senaste tiden är ju grymt. Sist vi sågs (alltså helgen) hade Ted svårt för innerflanker men igår så satt dom tokfint. Imponerande!!! Han kommer bli en tokfin tävlingshund och jag ser fram emot när vi i vår kan åka tillsammans:)

Nu laddar jag för tävlingarna i helgen. Amanda hade många bra tips att ha i huvudet. Att jag INTE ska vara på henne innan jag skickar henne i hämtet för då blir hon bara överladdad och spänd. Se till att INTE överflankera henne samt att stoppa henne i tid då hon mer än gärna tar några steg extra. Att i fösningar när jag är nära tänka på jag kan prata med henne och inte bara måste vissla hela tiden. Att när vi kommer till delningen behålla lugnet och göra en vanlig delning (för det kan hon numera) och ingen hysterisk unghundsdelning! Tack fina vän för alla toppenbra tips! Tack Anna för att vi får komma till dig och för att du har världens grymmaste får och helt fantastiska träningsmöjligheter!!

DSC_0592 DSC_0603

När Amanda åkte fick Teddan stanna, hon ska på semester så han får bo med oss en vecka. Enligt Jax räknas Ted som en i familjen, det innebär att han hälsar glatt på honom, leker och kan utan att protestera sitta i samma bil och ligga nära. Det finns kanske åtta till hundar i Jaxons liv som han accepterar så bra.

Kommentera

