Sparad i Lydnad

En lydnadssatsning på Sandra vis

lyd2Jag är världens sämsta lydnadsmänniska. Jag anmäler till tävling, tränar halvseriöst i tre veckor och bortsett från det kör jag typ lydnad fem minuter i veckan och belönar med att de får kampa med kopplet. Verkligen värdelös. När jag väl tränar det så tycker jag att det är kul, riktigt kul men det går inte att jämföra med vallningen.. I och med höst och mörker får jag alltid lite tid över då jag inte kan träna på vardagarna så då blir det automatiskt lydnad och mina hundar är ju helt grymma. De bara okej, självklart kan du börja exakt där du slutade i våras, vi kommer ihåg allting! BÄSTA DJUR!!! Därför ska vi tävla på söndag. Bara sådär. Egentligen herregud så dumt men ändå. Detta är ingen SM satsning, detta är någonting jag gör för att jag bara tycker att det är lite kul och kul för mig med hund då tävlar man! Jag kan inte förstå men är oerhört imponerad över folk som tränar, tränar och tränar men aldrig tävlar. Var hittar man motivationen? Jag som inte kan planera har sämst impulskontroll och dåligt tålamod måste kunna vara impulsiv, hetsig och något oplanerad i min träning. Det är långt ifrån optimalt, det vet jag men så länge jag inte ställer krav så tror jag att mina hundar är så vana vid det här laget att de bara hakar på. Okej lydnadstema i två veckor – sweet då får man godis (de får ju inte godis annars). Vi får se hur det går.

lyd1Helgen bjöd på två träningar på TVÅ olika brukshundsklubbar (det är ju faktisk lite seriöst). Körde igenom Tee med kommendering, konstigt tyckte hon, jag försökte då genom att flamsa till det få hennes mer fokuserad.. Tror ni att det fungerade?? Nej. I stället blev jag seriös, gjorde om och tänka sig så kunde den lilla hunden fokusera igen! Duktigt liten. Har egentligen igen moment jag är så särskilt nervös inför. Bortsett från tandvisningen då.. Lyckliga små border collisar kan nämligen INTE sitta stilla då glada människor ska titta på deras tänder. Därför hoppas jag på en sur gubbe som domare!!!

Kommentera

