Sparad i Film, Foton, Jax, Lydnad, Tee, Vardag

Det är mycket nu..

Vi kör på nytt jobb (inom jobbet) och flytt i samma vecka, uppladdningen veckan innan spenderades tokförkyld och sängliggandes. Så därför är det relativt TYST här. Har fått till några pass med Tee i första hand, hon är en grym och liten härlig hund som ändå tar rollen som sjuksällskap med ro. Hon terroriserar Jax lite, hoppar jämfota i mitt huvud men oftast ligger hon bara nära eller gärna på mig och sover. Vi har pysslat med fjärren, jag ligger i soffan och hon står på mattan och jag kastar köttbullar från liggande ställning 🙂 För första gången sen jag hade min gamla Guinness är det roligt med fjärr, jag minns hans otroliga förmåga och förståelse samt påhittighet! Här har vi en mycket gammal favoritfilm på bästa brunbjörnen själv ❤ (katastrofkvalité jag vet)

I alla fall är hon duktig, rolig och som vanligt helt knasig. Ett pass ute har vi kört, då briljerar hon, inkallning med stå är fränt tycker hon och slidestoppar som en westernhäst, rutan tycker hon är riktigt ball och hon far fram som en suddig skugga men ändå med precision . La ihop lite olika delar och känner att en klass III ruta kommer hon fixa galant, inkallningen likaså, vi filar stegförflyttningar och det börjar arta sig, bakåt är svårast då både jag och hon trasslar in oss i hennes glada svans 🙂 Planen var ju att tävla några tvåor men jag har känt att det var så oerhört glest med tävlingar och så lite tid så jag tänker att en trea i början på våren skulle kännas finfint istället 😀

Jaxon har fått vila från det mesta, äta massvis med mat och gå med väska och bara köra fysträning och få massage. Det fungerar bra, tycker att han lagt på sig lite muskler och känns inte lika skör. Han är glad, framåt och nu väldigt mån om att vara till lags då vi packar och fixar hemma. Tänk om vi skulle glömma honom! Hemska tanke känns det som om han tänker och agerar som en liten ängel. Fick nya tunna nya koppel i julklapp av Mattias som jag ÖNSKAT mig, var lite skeptisk till om Jax skulle passa i cerise/rosa men jag tycker inta att hans manlighet på något sätt blev mindre. Riktiga karlar vågar bära rosa 😀
DSC_0259

En reaktion till “Det är mycket nu..

Kommentera

