Sparad i Sandras funderingar

Det spökade nästan i hissen

clipart-ghost_105047584Jag ska bara börja med att erkänna att jag har oerhört livlig fantasi, skulle jag vakna upp i en annan värld en dag där det fanns varulvar, drakar och vampyrer hade jag nog bara tagit det helt coolt och bara accepterat det rakt av. Jag tror egentligen inte på något övernaturligt men igår höll jag på att nästan överträffa mig själv. En kort stund i varje fall.

Jag ska kvällrasta ligan strax innan 10 på kvällen, tar alla hundar kopplade ut i trapphuset och trycker upp hissen. Jag öppnar hissdörren och alla hundarna backar minst två steg. Jax reser ragg, Tee får hög svans och hoppar in i hissen med ett buff och Chippen kryper osäkert närmare mina ben. Alla tre hundarna liksom tittar in i hissen, som om de tittar på någonting men hissen är helt tom! Jax kliver in på mycket stela ben, Tee vädrar och stirrar sig omkring och Chip smyger in i hissen på osäkra ben och ställer sig mellan mina ben och tittar sig omkring. Det kryper kalla kårar längst min rygg och jag tänker för mig själv ”Det spökar här”. Kliver ur hissen relativt snabbt kan jag lova och traskar med god fart ut på liten kort runda. Tänker för mig själv att det är tur att vi bara bor på andra våningen då jag är helt övertygad om att jag aldrig mer kommer sätta min fot i den hissen.

Väl tillbaka kommer några grannar gåendes med sin helt totalt hysteriska hund. En liten rabiat cavalier som vill ÄTA mina hundar. Chip är en trygg och glad valp men just denna hund tycker han är riktigt läskig (OBS jag tycker att det är sunt av en så pass ung valp att välja att ta avstånd från en ”sån” hund och han är vanligtvis glad och trygg med andra hundar så detta är ingen som oroar mig). Tee får svans och blir lite stirrig och Jaxon ställer sig med rest ragg och mycket stela ben vid min sida med blicken fäst på den galna hunden. Chippen smyger närmare Jax och ställer sig bakom Jax. Allihopa beter sig precis som som i hissen!! Och då slår det mig.. Det spökar inte!! Det var bara grannarna som precis hade åkt ner säkert minuten innan oss och mina hundar reagerade så starkt på att den mycket ostabila lilla hysteriska hunden hade varit i hissen.

Mycket lättad tar jag hissen upp till lägenheten!!DSC_0340

Kommentera

