Sparad i Blogg100-2016, Vardag

Lyxlördag

Det finns en viss tjusning med att bara  ha en hund hemma.  Mormor o morfar skulle till landet några dagar och vad kan då passa bättre än att kelpien får hänga med?  Inget så igår levererades Jaxon med alla sina prylar för några underbara dagar på landet!  Jag är mer än avundsjuk! 

Att bara ha Tee hemma blir som att ha en levande skugga,  där jag är där är hon. Hon har sällan varit ensamhund och är oerhört dålig på det! I morse när jag ställde ner hennes frukost kollade hon skeptiskt på skålen och kikade på mig. Efter att jag satt mig hos henne och matat henne med några kulor slank den ner.  När Jax eller andra hundar är med slukar hon den på tre röda! 
Vi packade väskan och gick ner till stationen i strålande som för en heldag hos Anna!  SOM VI HAR LÄNGTAT!!!!!! 

Att resa med Tee är galet enkelt,  hon bara glider med,  envisas med att hon ska ha eget säte att sitta på och kollar på medresenärer som kollar på henne med en dryg blick eller så gör hon som nedan!  Bara blundar 😁

image

Väl framme var det en hel dag med hundträning när det är som bäst. I morgon kommer det många bilder och en längre rapport. Jag kan bara säga att Tee sov som en sten direkt när vi satte oss på tåget!

Vi sover vi hemma hos mamma efter mumsig mat och mellomys. Mattias är borta och att komma hem sent till en tom lägenhet lockade inte alls. Speciellt inte när Jaxon inte är hemma, med honom känner jag mig alltid trygg.

Kommentera

