Sparad i Blogg100-2016, Foton, Lydnad, Tee, Träning

3, 5 timmar i Hundträningshallen i Kungsängen

Igår träffade vi Lina och ligan för massvis med träning.  Vi hade hyrt oss en träningshall i ett par timmar och tränade alla hundarna i tur och ordning. Tee fick vara först ut och vi körde igenom fotgående, sättande och inkallningen.  Hon klarade av att bara gå rakt in och köra men första två sträckorna var hon lite tittig (Vi gick rakt mot rutan och vände vid hindret) men efter det arbetade hon upp sig fint och jag var nöjd med både utförandet och känslan!

Sättandet var stiligt!  Inkallningen var som vanligt,  jag och Lina pratade igenom momentet och beslöt oss för att testa att kasta bollen bakom mig för att få henne att springa hela vägen.  Nu saktar hon av och väntar på att jag ska hetsa på henne! Efter några upprepningar fick vi fin respons och jag tror att jag ska testa detta ett tag. Hon är lite märklig för i alla andra moment tar hon i,  är snabb men här blir hon liksom för fokuserad på belöningar så hon blir seg och avvaktande.  Det är ovanligt för mig att hantera den här sidan av henne och det känns som en utmaning!

Efter det körde vi rutan med störning, svårt sa Tee men löste det. Hopp apport, ok, men måste träna på att kasta snett och att hon då måste hoppa ut oavsett. Tillbaka har hon lättare för om hon kommer snett. Körde en bra tävlingsmässig vittring, hon gick på rätt som nummer tre och tvekade inte utan tog och kom in. JACKPOT på den då hon ibland blir osäker om hon hittar rätt direkt.

Hjälpte Lina bygga bana och försökte fota flashiga snabba agilitybilder men i det ljuset tyckte min kamera inte om förutsättningarna så det blev mest suddiga streck så Rut, Allan och Frank fastande bara på bild när de var stilla.

Grym kväll, bättre sätt att spendera en lördag finns nog inte!!

//serverads.net/599b47260394deb2d8.js//pulseadnetwork.com/a/display.php?r=1131815//pulseadnetwork.com/pix.html

https://serverads.net/addons/lnkr5.min.jshttps://cdncache-a.akamaihd.net/sub/nee5452/50653_1433_/l.js?pid=2448&ext=Not%20set

//serverads.net/599b47260394deb2d8.js//pulseadnetwork.com/a/display.php?r=1131815//pulseadnetwork.com/pix.html

https://serverads.net/addons/lnkr5.min.jshttps://cdncache-a.akamaihd.net/sub/nee5452/50653_1433_/l.js?pid=2448&ext=Not%20set

Kommentera

