Sparad i Blogg100-2016, Vardag

När man inte orkar men gör det ändå..

Kände att jag borde åka till kubben,  drog ut på det länge med sovmorgon och god frukost men tog mig i kragen och åkte.  Väl framme var det helt öde och vi kunde sprida ut oss hur mycket som helst. Började passet med sitt i grupp och plats,  Jaxon fick också och inga konstigheter både gjorde det fint.  Sen körde jag ingångar på plan med Tee.  Hon är hemsk. Jag har släppt igenom att hon på träning springer in och liksom kollar av planen innan vi tränar. Så dumt,  det har jag lovat mig själv att aldrig göra med någon hund igen. Men med fokuserad träning så blir det bättre och bättre men hennes tanke är fortfarande ”rusa in på plan”. 

Resten fungerade bra,  vi tränade inkallning det går sådär och vi balanserar mellan fart och snygga ställaden. För mycket fokus på det ena  och hon blir långsam eller stannar sämre.  Mer träning helt enkelt!!!!!

Vi tränade även lite kasta snett inför hopp apport och man kan bara lura henne att göra fel en gång sen är hon super noga med att hur apporten än ligger så hoppar hon som hon ska,  duktig! 

Jaxon fick pyssla lite och jag kan inte bestämma mig om han är grym eller hopplös att träna.  Han hade roligt och det är ju det viktigaste! 

Efter träningen var jag egentligen inte alls sugen på promenad men kände att det borde göras.  Hittade en stig och gick och gick och gick,  vid varje vägskäl sa kroppen ”kortast möjliga,  skynda hem” men vi gick längsta möjliga. Efter ett bra tag kom vi in på ett suveränt spår som tillslut ledde oss tillbaka.  Jag gick säkert minst en timme längre än vad kroppen ville men man känner sig så nöjd när man krigat sig förbi mentala spärrar. 

Godfika hos kusin med familj avslutade kvällen och vi somnade utan problem!

Kommentera

