Sparad i Blogg100-2016, Vardag

Sjukdag 2

Något bättre skulle jag vilja påstå men orken är lika med noll. Vilodag två för hundarna märks lite mer, Jax gör lekinviter till Tee (händer annars bara när hon löper), Tee blir istället för mer på lite sur och tvär och ligger mest och blänger på mig. Igår var hon kelig och nöjd med att bara vara idag är hon överlag missnöjd. Den super korta promenaden ner till centrum för byte av klockbatterier samt snabbhandling tycker hon är pest. Gå långsamt på asfalt gärna i koppel också är det värsta hon vet, då slokar hon med hela kroppen, öronen står rakt ut och så bara går hon, lyssnar knappt och bara plöjer fram. Hon känns nästan förnedrad av att behöva gå i snöre i samhället som an vanlig hund. Jaxon är lättare där, han kan ju alltid roa sig med att hetsnosa på saker och är jag lite off som idag får han hålla på hur mycket han vill för jag orkar inte vara på honom. Himmelen enligt Jax!

I brist på roliga filmer och serier har jag sovit, tvättat och slösurfat mest hela dagen Hindrat mig från att nätshoppa och egentligen bara haft lite långtråkigt. Det är så seg att vara sådär sjuk så att man omöjligt orkar göra något men så pass frisk så man inte sover hela tiden. Igår var det lätt. Sova bort en hel dag i feber är inte alls svårt.

Så idag får det bli husliga sysslor, tvätta hundfiltar, plocka lite och vika tvätt så fick jag för mig att tvätta fönster. Ute var det strålande sol så att man såg varendaste liten fläck och massvis med pollen. Efter att ha kämpat mig helt matt med två kom jag på varför man inte ska tvätta fönster när det är sol. Det går helt enkelt inte. Så Mattias välkommen hem till två randiga men rena fönster 😉

 

Kommentera

