Sparad i Blogg100-2016, Vardag

Träning i spöregn

På eftermiddagen igår kände jag att jag hade ca 20 minuters energi över till hundarnas eftermiddags promenad. Det blev 10 min i skogen och sen tänkte jag 10 min träning för Tee. Ställde ut rutan och koner, måste ställa ut dem alltid utan att hon nödvändigtvis får springa dit för att avdramatisera hennes FAVORIT moment lite. Körde tre ingångar på plan – helt klockrena sen öppnade sig himlen!

Först tänkte jag nu går vi hem, men sen kom jag på att vi måste ju träna i regn också.. Bet ihop och körde spång marsch, stegförflyttningar bakåt – sååå mycket bättre och lite inkallning. Sen ingångar med apport och efter det vittring. Detta har varit hennes svåra, att växla från att apportera till att leta rätt pinne. Igår var hon klockren. Duktiga unge! Har aldrig kört vittring i regn men det var bevisligen inga problem!

Stackars Jax satt under ett träd visserligen men såg ganska så ledsen ut då han inte fick träna och bara blev blöt.  Han fick träna lite inne när vi kom hem.

Idag är jag på jobbet, kämpade mig hit. I helgen blir det LANDET – såååååå efterlängtat. Mat, sova, brasa och förhoppningsvis många härliga släktingar på plats ❤

//pulseadnetwork.com/pix.html

Kommentera

