Sparad i Blogg100-2016

Strandstädning, träning och trasig kelpie – allt i strålande sol

Tee väckte mig strax efter sex men jag lyckades med att både få henne och mig själv att somna om en stund.  Vaknade upp betydligt senare till strålande sol,  långfrukost och melodikrysset. Mormor och morfar var med och senare gick vi ut för lite pyssel nere vid sjön. Eldning och rensning och det blev riktigt bra. 

image

Mattias och Morfar tar en paus i allt jobbande.

Hundarna var med och pysslade runt.  De ville ju helst bara bada men det kämndes bra kallt så det blev nej på det.

image

Men blöta fötterna är ju okej!

image

Jaxon håller mest till på bryggan. 

Efter vi rivit ner buskar,  klippt ner sly och eldat grenar ställde jag upp lite koner och körde igenom Tee. Hon blir osäker när Mattias kommenterar oss men hon gick ändå bra!  Fin vittring,  bra fotgående och sättande! I inkallningen vet hon inte vem hon ska lyssna på så där blir hon lite osäker.

Jax avslutade dagen med att få ett sår på tassen,  precis under klon. 

image

Ibland är jag så glad att jag är en hopplös pryrgalen djursjukvårds freak.  I väskan finns som alltid bra förbandsmaterial så vips så hade kelpien ett stabilt bandage på sin onda fot.  Han blir då såklart super halt,  näst intill trebent men han kommer över det tillslut.

Mattias tog med sig Tee och körde vårt varv ”runt udden” på 3km så hon fick springa efter fyrhjulingen. Mycket nöjd Border collie idag efter hela dagen ute och massvis med bus,  träning och en löprunda! Hon sover som en sten kan jag lova!   

Kommentera

