Sparad i Blogg100-2016, Peg, Vardag

10 timmar med Peg

Tanken på ett till tik till kenneln har jag funderat på ett tag, sen snubblade jag över möjligheten till Peg i somras och på den vägen är det. Mer finns att läsa på hennes sida om vem hon är. I alla fall. Snyggt upplevererad av Josefina som ska ha brorsan Lux boende i Uppsala. Vi möttes upp vid Heron och fick en finfin glad liten tös levererad. Resan hem i mitt knä gick under lite pip helt okej. Väl hemma kissade hon direkt på gräsmattan, DUKTIG UNGE och fick hälsa på Tee och Jax. Lite skeptisk med ganska så neutral. Varken Tee eller Jax är ju särskilt välkomnande så det gick som vi hade väntat oss.

Hon kikade nyfiket runt hemma, fick lite mat som hon glupsk vräkte i sig och pysslade runt. Var mest intresserad av att pussas och följa oss. Ut en sväng för ordentlig rastning, inga problem alls i mörkret och sen in för att förhoppningsvis kunna sova lite. Hon somnade snällt i mitt knä när jag satt på köksgolvet men där tänkte jag i alla fall inte sova.

tjejerna

Försökte med begränsat utrymme bredvid sängen på kudde som luktar mamma. Gick sådär, röstresurser har hon ju. Tillslut tröttnade Tee och gick fram och vrålade till som ett lejon, då somnade hon nog av ren förskräckelse. Man får inte störa Tee’s skönhetssömn.

Hon vaknade runt fyra snåret, jag klädde på mig och ut och kissa på direkten. Duktig! Hon var hungrig som en varg och fick en halv portion. Mattiderna får vi rätta till sen tänkte jag. Vi busade lite i soffan och jag halvslumrade och hon käkade ben. Försökte oss på att gå in till sovrummet och förpassa henne till det begränsade utrymmet bredvid min säng men det passade inte alls. Fick ge upp 1-0 till Peg. Gick upp i stället och tog med mig Peggan och storhundarna på morgon rastning. Hon trippade fram där som om hon inte gjort annat. Coool valp! Hon är mer brydd om vad jag gör än att kika efter allt annat. Lockar man på henne kommer hon som ett litet skott och kastar sig upp i famnen. Bra start!

Väl hemma igen kröp hon upp och somnade snällt hos Mattias som mellanlandat i soffan denna morgon. Sammanfattat ett mycket bra första intryck. Vi får se hur nästa natt blir men förhoppningsvis är hon tröttare och känner sig mer hemma så vi får sova någon timme till.

DSC_0415 (2)

 

 

Kommentera

