Sparad i Blogg100-2016, Peg, Vardag

Mycket nytt för liten hund

Igår blev det bilåkning 7 min vrålande sen sov hon, praktik på gjuteriet, vi minglade i hundgården. Hon spanade in alla kojorna och somnade tillslut mitt på gruset. Trött unge. Vi kollade in kontoret och hon hälsade glatt sen somnade hon där också. Ganska cool liten hund det här.

När vi kom hem efter en mycket lugnare hemresa slocknade hon på mina fötter i soffan. Hon är en mysig och gosig liten hund som  gärna ligger nära, det gillar vi.

Efter en låååååång sovstund för Peg tog jag med mig kameran och gick upp i skogen. HOn ÄLSKADE skogen, hon klättrade och hoppade (!!!) hej vilt, sprang fram genom gräs och ris och bet på binnar, försökre busa med Tee och JAx och bara hade suveränt roligt. Varje gång jag försökte fota henne kommer hon som en svart liten pil och kastar sig upp i min famn så hon är helt omöjlig att fota. Två små bilder blev det på lilltösen. En när hon kissar och en när hon spanar på Tee. Bättring helt enkelt, får göra ett nytt försök i kväll eller i morgon 🙂


Kvällen var lugn, vi busade lite, Mattias tränade lite ligg med henne och hon fattar toksnabbt. Kvällspromenaden blev mest hestlusande för hennes del i ett dike, skönt att hon busar av sig ute och natten blev förhållandevis lugn. Vi skippade begränsat utrymme och har henne lös i sovrummet och efter att Tee vrålat till som ett lejon några gånger infann sig lugnet. Hon vaknade två gånger på natten och ville gå ut att kissa. Duktig unge som säger till men liiiite jobbig är det ju att gå upp på natten. Men det är ju en väldig begränsad period man behöver det. Jag funderar däremot på att införskaffa mig en morgonrock. Så drygt att klä på sig byxor och tröja med kissnödig valp på armen.

Hon vaknade strax innan sex i morse och vi gick ut i sällskap med den glödande soluppgången. Inte helt fel. Trots mindre sömn för mig så känner jag mig pigg och glad. En ny spännande individ att träna och lära känna ger mig energi och en bra känsla helt enkelt.

Kommentera

