Sparad i Blogg100-2016, Peg, Vardag

Crazy bananas

öron Alltså den där Peg. Nu är hon allt
bra tokig. Igår var vi på middag hemma hos morbror Nicke och Annika och storkusinen Max. Hon skulle mingla och och vara trevlig men hon var mest ett monster. Hon började att kolla in huset lite lugnt men efter ett tag lekte hon med leksaker (katternas) skällde på katterna, hoppade upp i soffan, välte kattklösgrejer och ålade in under sängen. Jösses säger jag bara. Den där har vi allt fått för våra synder.

Jag klurar lite på hur man ska begränsa henne enorma intensitet. Jag skulle vilja kanalisera den i stället för att bara dämpa och hindra henne. Tränar vi små pass är hon lugn, fin och fokuserad och då ser jag inga av hennes mer galna sidor. Jag lever ju enligt principen det man tränar på blir man duktig på och tränar hon på att vara just ”vild och galen” är det ju det hon kommer bli.

Vi får ta oss en funderare. I miljöer fungerar hon suveränt, men där har jag ju styrt upp henne och varit tydlig med att så här ska du vara och då är hon ju så. Är vi hemma vill jag ju inte behöva ha henne under uppsikt vareviga sekund eller ständig under ”hot och förmaning” men det blir den period men lite nej framöver det kan jag lova den där lilla råttan 🙂

Ikväll kommer Mattias hem, jag vet tre som blir glada, jag också <3. Till och med Jaxon har letat efter honom varje morgon och varje gång vi kommer hem. .

 

 

Kommentera

