Sparad i Jax, Tee, Vallning

Vallningshelg

Vi var hos Anna förra helgen, vi hade sommar feeling med grillning i trädgården med busande hundar och fint sällskap. Peg tyckte att Wic var en suveränt rolig lekkamrat och Wic ställde snällt upp 🙂

Efter maten åkte vi till Annas fina fårflock som betar en naturhage med böljande kullar och en massa enar. Det kändes som om vi kommit till himmelen 🙂 Jag och Jaxon letade reda på dem och hans gamla leta får takter satt väll i sådär men efter några vändor då jag skickade honom åt helt fel håll kom dom så fint alla tackorna med sina härliga lamm.

Anna körde Wic och ni förstår inte hur härlig känslan är när man ser sin egenskapade lilla minitik bara gå ut på ett hämt och komma så lugnt och samlat med denna grupp av får. Jag får rysningar. Visst blir hon lite snabb och så men känslan, det så oerhört viktiga KÄNSLAN finns där.

Såhär nöjd blev hon efteråt 🙂

DSC_0657

På söndagen var vi på banträning i Sörmlands VKs regi. Det var varmt och upplägget var att man skulle få gå en VP bana och få kommentarer och tips och sedan kunna få gå igen och se om man kunde tillämpa tipsen och få till en bättre runda.

Jag gick ut med en sådär känsla med Tee, vi har ju varken tränat så mycket och fram för allt inte stort. Hon och ja hade dålig känsla de sista startarna i höstas och vårt flyt saknades. Det var samma här. Stressigt, hetsigt, snabbt och flängigt. Dålig känsla och svårt att få en känsla för fåren och linjen.

Nästa runda gav jag mig f-n på att vi skulle lyckas rent ut sagt. Och tänka sig. Jag fick visserligen stoppa henne fyra gånger på utgången MEN resten var bra.

Det är svårt med henne för hon kan vara så lugn och trygg på träning och bli svår på tävling. Anna påstår att jag bromsar och styr henne mer på träning men jag har känslan att jag gör det mer på tävling. Men det kanske bara är min känsla för att jag alltid har henn ei hand på träning och känslan är helt tvärtom på tävling.

Anna körde i stort sätt en hel VP bana med Wic. De är så fina tillsammans de där två. Wic är snabb, duktig och vill göra rätt och Anna vet hur hon ska påverka henne.

 

 

 

Kommentera

