Sparad i Agility, Foton, Tee

Promenad på fältet och agilitykurs avslutning

Måndagens var den bästa på länge. Jag och mamma hade gått om tid och tog oss en sväng i en närliggande hage till klubben. Såklart var även Tee och Jax men med de lyckades inte fastna på bild för ovanlighetens skull. Glada lösa lekande hundar i fint samspel, jag lider ännu en gång med de människor som inte får uppleva lugnet, lyckan och tillfredsställelsen i att umgås med en harmonisk hundflock. Jag lider ännu mer med de hundar som lever sitt liv i ett 1,5 meters långt snöre och aldrig får umgås och mingla med andra hundar.

I alla fall njuter jag av av se dem där, bland blommorna lyckliga 🙂

Kusen gick sammanfattningsvis riktigt bra. Avslutning med fokus på en bana. En riktigt banan med hela 17 hinder. Vi började med att dela upp den i två delar men tillslut fick vi köra hela. Sjukt kul. Tee fixade allt utom upploppsrakan. Såååå svårt att springa sååå långt ifrån dig matte och jag är långt ifrån så snabb att jag kan rusa med henne. Men roligt var det och jag tror att många kändes där och då att vi ville gå mera kurs. Träna mer, lära oss mer! KUL!

Bäst gick det nog för mamma och Zara, jösses vad den hunden kan (om hon bara vill) sååå noga och följsam och mamma skötte sig suveränt och handlade på riktigt bra. Få till ett slalom på henne och sen är det bara tävla på.

Inser att det tråkigaste med att fota är att man själv så sällan hamnar på bild 😉

Kommentera

